The purpose of this essay is to undergo an investigation geared towards identifying the consolidation of the symbolized Upper or Ideal Truth illustrated by the figure of the goddess Saïs in the fragmentary novel 'Die Lehrlinge zu Saïs', from Novalis, written in 1801. As part of our approach, we traced a parallel between the allegorical use of Saïs myth by Novalis and in Schiller´s poem 'Das verschleierte Bild zu Saïs', aiming at a better characterization of Novalis' concept of the Ideal Truth. Lastly, we analyzed the fairy tale 'Hyazinth und Rosenblüte', which is part of the novel 'Die Lehrlinge zu Saïs', where it is possible to envisage the finding of the Ideal Truth searched by the poets of German Early Romanticism, especially by Novalis. O presente artigo tem por objetivo investigar como se dá a questão da busca do conhecimento ilustrada pela figura da deusa Saïs no fragmento de romance de Novalis 'Die Lehrlinge zu Saïs', escrito em 1801. Em nossa investigação, traçamos um paralelo entre o uso alegórico do mito de Saïs em Novalis e no poema de Schiller 'Das verschleierte Bild zu Saïs', a fim de melhor caracterizar o conceito de verdade novalisiano. Por fim, procuramos analisar o conto de fadas 'Hyazinth und Rosenblüte', que se encontra no interior da narrativa em questão, uma vez que nele se dá o encontro ideal da Verdade almejado pelos poetas do primeiro-romantismo alemão, em especial, por Novalis. Ziel dieses Aufsatzes ist die Darstellung einer Untersuchung des fragmentarischen Romans 'Die Lehrlinge zu Saïs', von Novalis (1801). Im Mittelpunkt steht die Frage, inwieweit sich die Erkenntnis der Wahrheit in der Figur der Göttin Saïs verwirklicht. Um Novalis' Begriff der Wahrheit besser zu erläutern, wurde Schillers Gedicht 'Das verschleierte Bild zu Saïs' parallel dazu betrachtet. Zuletzt wird auch eine Analyse des Märchens 'Hyazinth und Rosenblüte' angeführt, das in Novalis' Werk 'Die Lehrlinge zu Saïs' vorkommt, denn dieses Märchen illustriert die Erkenntnis der Wahrheit, die von den Frühromantikern gesucht wurde, besonders von Novalis.
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