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  1. Passport to success
    the essential guide to business culture and customs in America's largest trading partners
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Praeger, Westport, Conn

    Like it or not, every business--even one conducted from the kitchen table--is global. No matter the industry, employees now routinely travel to other countries or interact with foreign customers, vendors, or fellow employees. Or they conduct business... mehr

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    freigeschaltet
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Like it or not, every business--even one conducted from the kitchen table--is global. No matter the industry, employees now routinely travel to other countries or interact with foreign customers, vendors, or fellow employees. Or they conduct business over the phone, via e-mail, or through video links. As a result, they have to understand international customs and etiquette or risk losing customers or botching business relations. And understanding business customs in other cultures isn't merely playing good defense--it often leads to new products or service enhancements that help an enterprise

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chaney, Lillian H.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0275997162; 9780275997168
    Schlagworte: Industrial management; Intercultural communication; Corporate culture; Business etiquette
    Umfang: XI, 290 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [281]-284) and index

    Contents; Introduction; 1 Global Business; 2 United States; 3 Australia; 4 Belgium; 5 Brazil; 6 Canada; 7 China; 8 France; 9 Germany; 10 Hong Kong; 11 India; 12 Israel; 13 Italy; 14 Japan; 15 Malaysia; 16 Mexico; 17 Netherlands; 18 Singapore; 19 South Korea; 20 Switzerland; 21 Taiwan; 22 United Kingdom; 23 Future U.S. Trading Partners; Resources; Index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  2. Going international
    how to make friends and deal effectively in the global marketplace
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Plume, New York

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    R-0020
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Griggs, Lewis
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0452258642; 9780452258648
    Schlagworte: International business enterprises; Business etiquette; National characteristics; Ethnopsychology
    Umfang: xxiii, 279 pages, illustrations, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Originally published: New York : Random House, ©1985

    "A Plume book

    Includes bibliographical references and index

  3. Politeness in professional contexts
    Autor*in:
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "Much like in everyday life, politeness is key to the smooth running of relationships and interactions. Professional contexts, however, tend to be characterised by a plethora of behaviours that may be specific to that context. They include 'polite'... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 117635
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 133 mb/911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/6361
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I k 1169
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/480/1432
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    20-3745
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70/6720
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Much like in everyday life, politeness is key to the smooth running of relationships and interactions. Professional contexts, however, tend to be characterised by a plethora of behaviours that may be specific to that context. They include 'polite' behaviours, 'impolite' behaviours and behaviours that arguably fall somewhere between - or outside - such concepts. The twelve chapters making up this edited collection explore these behaviours in a range of communication contexts representative of business, medical, legal and security settings. Between them, the contributions will help readers to theorize about - and in some cases operationalize (im)politeness and related behaviours for - these real-world settings. The authors take a broad, yet theoretically underpinned, definition of politeness and use it to help explain, analyse and inform professional interactions. They demonstrate the importance of understanding how interactions are negotiated and managed in professional settings. The edited collection has something to offer, therefore, to academics, professionals and practitioners alike"--

     

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    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Archer, Dawn (HerausgeberIn); Grainger, Karen (HerausgeberIn); Jagodzinski, Piotr (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027207425
    Weitere Identifier:
    9789027207425
    RVK Klassifikation: ER 990
    Schriftenreihe: Array ; volume 311
    Schlagworte: Courtesy; Business etiquette; Politeness (Linguistics); Interpersonal relations
    Umfang: VI, 326 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Passport to Success
    The Essential Guide to Business Culture and Customs in America's Largest Trading Partners
    Erschienen: 2008; ©2009.
    Verlag:  ABC-CLIO, LLC, Westport

    Like it or not, every business--even one conducted from the kitchen table--is global. No matter the industry, employees now routinely travel to other countries or interact with foreign customers, vendors, or fellow employees. Or they conduct business... mehr

    Zugang:
    Aggregator (Lizenzpflichtig)
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    freigeschaltet
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    E-Book
    keine Fernleihe

     

    Like it or not, every business--even one conducted from the kitchen table--is global. No matter the industry, employees now routinely travel to other countries or interact with foreign customers, vendors, or fellow employees. Or they conduct business over the phone, via e-mail, or through video links. As a result, they have to understand international customs and etiquette or risk losing customers or botching business relations. And understanding business customs in other cultures isn't merely playing good defense--it often leads to new products or service enhancements that help an enterprise grow. In Passport to Success, Jeanette Martin and Lillian Chaney apply their expertise in business etiquette, training, and intercultural communications to present a practical guide to conducting business successfully around the world.Each chapter in this book presents in-depth information on the business environment and culture in the top twenty trading partners of the United States: Canada, Mexico, Japan, China, United Kingdom, Germany, South Korea, Netherlands, France, Singapore, Taiwan, Belgium, Australia, Brazil, Hong Kong, Switzerland, Malaysia, Italy, India, and Israel. Chapters contain both practical tips and illustrative examples, and the book concludes with a listing of resources (books, magazines, organizations, and Web sites) for additional information. In addition, Passport to Success contains useful overview material that will help business people plan a trip abroad or a campaign to win customers in another country. Besides trade statistics and information on global trade agreements, readers will find information on using the Internet productively to conduct or seek business, how women can succeed in countries with traditional, male-oriented business cultures, how to build cross-cultural relationships, and ways language can enhance--or Contents -- Introduction -- 1 Global Business -- 2 United States -- 3 Australia -- 4 Belgium -- 5 Brazil -- 6 Canada -- 7 China -- 8 France -- 9 Germany -- 10 Hong Kong -- 11 India -- 12 Israel -- 13 Italy -- 14 Japan -- 15 Malaysia -- 16 Mexico -- 17 Netherlands -- 18 Singapore -- 19 South Korea -- 20 Switzerland -- 21 Taiwan -- 22 United Kingdom -- 23 Future U.S. Trading Partners -- Resources -- Index -- A -- B -- C -- F -- G -- H -- I -- J -- L -- M -- N -- R -- S -- T -- U -- W.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chaney, Lillian H (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780275997175
    Schriftenreihe: Non-Ser
    Schlagworte: Industrial management; Intercultural communication; Corporate culture; Business etiquette; Business etiquette; Corporate culture; Industrial management ; Social aspects; Intercultural communication; United States ; Commerce; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (304 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    :

  5. Doing business with Germans
    their perception, our perception ; with 1 table
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen

    Evangelische Akademie Bad Boll, Bibliothek
    L 885
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    g 300/61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2003 A 26693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    DaF
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Bwl 525 92
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2814-1996
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2820-4309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2003/3964
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    15 : 52171
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    WIR:WJ:400:S381::2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A07-3544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    15-31064
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    07-13509
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    07-13509 a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    MS 1204 001 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    vwl 240 2an CN 4350
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    WAco 113
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Bibliothek / Bereich Goebenstraße
    MS 5450 Schr
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    53/5258
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    QP 305 S382
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3525461674
    Weitere Identifier:
    9783525461679
    RVK Klassifikation: QG 200 ; QG 215 ; QP 305
    Schlagworte: Unternehmensnetzwerk; Nationalkultur; Deutschland; Business communication; Business etiquette; Corporate culture; Intercultural communication; National characteristics, German
    Umfang: 216 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 214 - 216