Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Fleshing out surfaces
    skin in French art and medicine, 1650-1850
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    'Fleshing out surfaces' is the first English-language book on skin and flesh tones in art. It considers flesh and skin in art theory, image making and medical discourse in seventeenth to nineteenth-century France. Describing a gradual shift between... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:1443:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 998874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/2241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KBL M 6251-002 0
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    297849 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3087
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    'Fleshing out surfaces' is the first English-language book on skin and flesh tones in art. It considers flesh and skin in art theory, image making and medical discourse in seventeenth to nineteenth-century France. Describing a gradual shift between the early modern and the modern period, it argues that what artists made when imitating human nakedness was not always the same. Initially understood in terms of the body's substance, of flesh tones and body colour, it became increasingly a matter of skin, skin colour and surfaces. Each chapter is dedicated to a different notion of skin and its colour, from flesh tones via a membrane imbued with nervous energy to hermetic borderline. Looking in particular at works by Fragonard, David, Girodet, Benoist and Ingres, the focus is on portraits, as facial skin is a special arena for testing painterly skills and a site where the body and the image become equally expressive.-- The surface's substance -- Nervous canvas -- Sensitive limit -- Skin colour -- Seeing through the skin -- Hermetic borderline -- Epilogue : segregagtion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780719087967
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; LC 59185 ; LH 84123 ; LH 84995 ; LM 83610 ; LM 85480 ; XB 3700
    Schriftenreihe: Rethinking art's histories
    Schlagworte: Skin in art; Human skin color in art; Skin; Art, French; Anatomy, Artistic
    Umfang: xvi, 314 Seiten, 16 ungezählte Seiten, Illustrationen