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  1. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3110574470; 9783110574470
    Weitere Identifier:
    9783110574470
    Auflage/Ausgabe: [1. Auflage]
    Schriftenreihe: Cinepoetics ; volume 2
    Schlagworte: Deutsch; Polnisch; Politische Werbung; Werbesendung; Metapher; Metonymie;
    Umfang: IX, 246 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation erschienen unter dem Titel: Meaning making and campaign advertising : the dynamics of audio-visual figurativity in German and Polish campaign commercials

    Dissertation, Europa-Universität Viadrina, Frankfurt/Oder, 2017

  2. Meaning-Making and Political Campaign Advertising
    A Cognitive-Linguistic and Film-Analytical Perspective on Audiovisual Figurativity
    Erschienen: 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin/Boston

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110577938; 3110577933
    Weitere Identifier:
    9783110577938
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Cinepoetics – English edition ; 2
    ISSN
    Schlagworte: Deutsch; Polnisch; Politische Werbung; Werbesendung; Metapher; Metonymie
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BISAC Subject Heading)LAN009000: LAN009000 LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; (BISAC Subject Heading)LIT006000: LIT006000 LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; (BISAC Subject Heading)POL010000: POL010000 POLITICAL SCIENCE / History & Theory; (BISAC Subject Heading)POL065000: POL065000 POLITICAL SCIENCE / Political Process / Media & Internet; (BISAC Subject Heading)SOC000000: SOC000000 SOCIAL SCIENCE / General; (BIC subject category)AKL: Illustration & commercial art; (BIC subject category)APF: Films, cinema; (BIC subject category)CF: linguistics; (BIC subject category)GTE: Semiotics / semiology; (BIC subject category)JFD: Media studies; (BIC subject category)JPA: Political science & theory; (BIC subject category)JPHF: Elections & referenda; Audiovisuality; metaphor; metonymy; campaign commercials; multimodal communication; (VLB-WN)9587; Audiovisuality; campaign commercials; metaphor; metonymy; multimodal communication; (Product Discount Code)SDI: Standard Discount
    Umfang: Online-Ressource, 255 Seiten, 17 Illustrationen
  3. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
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    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783110574470; 3110574470
    Weitere Identifier:
    9783110574470
    RVK Klassifikation: AP 14150 ; AP 17340 ; AP 47000 ; AP 34150
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Schriftenreihe: Cinepoetics / [English edition] ; volume 2
    Schlagworte: Werbesendung; Metapher; Polnisch; Metonymie; Politische Werbung; Deutsch
    Weitere Schlagworte: Audiovisuality; campaign commercials; metaphor; metonymy; multimodal communication; SDI
    Umfang: IX, 246 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, European University Viadrina in Frankfurt (Oder), 2016

  4. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
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    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110578782; 9783110577938
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14150 ; AP 17340 ; AP 47000 ; AP 34150
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Schriftenreihe: Cinepoetics ; Volume 2
    Schlagworte: Werbesendung; Metapher; Polnisch; Metonymie; Politische Werbung; Deutsch
    Weitere Schlagworte: Audiovisuality; campaign commercials; metaphor; metonymy; multimodal communication; SDI
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 246 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, European University Viadrina in Frankfurt (Oder), 2016

  5. Meaning-Making and Political Campaign Advertising
    Erschienen: 2018
    Verlag:  De Gruyter, [Erscheinungsort nicht ermittelbar] ; O'Reilly Media Inc., Sebastopol, CA

    Although recent linguistic and media-studies' research has increasingly dealt with forms of imagery beyond language, such as in audiovisual formats, only little attention has been paid to the specific media character of audiovisual images. This... mehr

    Zugang:
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    Although recent linguistic and media-studies' research has increasingly dealt with forms of imagery beyond language, such as in audiovisual formats, only little attention has been paid to the specific media character of audiovisual images. This raises a theoretical as well as methodological problem: How can processes of figurative meaning making in audiovisual media be adequately conceptualized and described? The book intends to bridge this research gap with an analysis of campaign commercials, a hitherto largely underexplored object of study in metaphor and metonymy research. To achieve this goal, a transdisciplinary film-analytical and cognitive-linguistic account of audiovisual figurativity is developed and examined through a comparative analysis of figurative meaning-making processes in German and Polish campaign commercials from 2009 and 2011. By setting the inseparable intertwining of language and cinematic staging, sensing and understanding center stage, the book provides insight into the dynamic nature and embodied affective grounds of audiovisual figurativity, and challenges the long-known dichotomies of rational discourse and affective manipulation, political message and media effect.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110577938
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Politikwissenschaft (320); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Auflage/Ausgabe: 1st edition
    Schlagworte: Deutsch; Polnisch; Politische Werbung; Werbesendung; Metapher; Metonymie
    Umfang: 1 Online-Ressource (255 pages)
  6. Meaning-Making and Political Campaign Advertising
    A Cognitive-Linguistic and Film-Analytical Perspective on Audiovisual Figurativity
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Walter de Gruyter GmbH

    Although recent linguistic and media-studies' research has increasingly dealt with forms of imagery beyond language, such as in audiovisual formats, only little attention has been paid to the specific media character of audiovisual images. This... mehr

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    Although recent linguistic and media-studies' research has increasingly dealt with forms of imagery beyond language, such as in audiovisual formats, only little attention has been paid to the specific media character of audiovisual images. This raises a theoretical as well as methodological problem: How can processes of figurative meaning making in audiovisual media be adequately conceptualized and described? The book intends to bridge this research gap with an analysis of campaign commercials, a hitherto largely underexplored object of study in metaphor and metonymy research. To achieve this goal, a transdisciplinary film-analytical and cognitive-linguistic account of audiovisual figurativity is developed and examined through a comparative analysis of figurative meaning-making processes in German and Polish campaign commercials from 2009 and 2011. By setting the inseparable intertwining of language and cinematic staging, sensing and understanding center stage, the book provides insight into the dynamic nature and embodied affective grounds of audiovisual figurativity, and challenges the long-known dichotomies of rational discourse and affective manipulation, political message and media effect.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110578782
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Politikwissenschaft (320); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Cinepoetics – English edition ; 2
    Schlagworte: Deutsch; Polnisch; Politische Werbung; Werbesendung; Metapher; Metonymie
    Umfang: 1 Online-Ressource (255 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Nov 2018)

  7. Television advertising and televangelism
    discourse analysis of persuasive language
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    S AK 105
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    AN 3640
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Srel 28 8223 913
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    Fen7--SCHM39
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    37C/3784
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GL 200.244
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Kess, Joseph F.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9027225559; 1556190069
    RVK Klassifikation: AP 35700 ; ET 760 ; ET 785
    Schriftenreihe: Pragmatics and beyond ; 7,5
    Schlagworte: Predigt; Stil; Fernsehen; ; Fernsehen; Predigt; Rhetorik; ; Werbesendung; Fernsehsendung; Rhetorik; ; Religion; Fernsehsprache; ; Fernsehen; Religion; Sprache; ; Werbesendung; Fernsehsendung; Sprache;
    Umfang: 88 S.
  8. Environment
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Harcourt, Fort Worth [u.a.]

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Berg, Linda Ruth (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0030315719
    RVK Klassifikation: GD 8944
    Auflage/Ausgabe: 3. ed.
    Schlagworte: Umweltpolitik; Conservation of natural resources; Environmental education; Environmental policy; Umweltforschung; Lehrbuch; Natürliche Ressourcen; Werbesendung; Ökosystem; Naturschutz; Biodiversität; Hörfunksendung; Umweltwissenschaften; Archiv; Umwelt; Umweltschutz
    Umfang: Getr. Zählung, Ill., graph. Darst., Kt.
  9. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783110574470; 3110574470
    Weitere Identifier:
    9783110574470
    RVK Klassifikation: AP 14150 ; AP 17340 ; AP 47000 ; AP 34150
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Schriftenreihe: Cinepoetics / [English edition] ; volume 2
    Schlagworte: Werbesendung; Metapher; Polnisch; Metonymie; Politische Werbung; Deutsch
    Weitere Schlagworte: Audiovisuality; campaign commercials; metaphor; metonymy; multimodal communication; SDI
    Umfang: IX, 246 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, European University Viadrina in Frankfurt (Oder), 2016

  10. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Augsburg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110578782; 9783110577938
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14150 ; AP 17340 ; AP 47000 ; AP 34150
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Schriftenreihe: Cinepoetics ; Volume 2
    Schlagworte: Werbesendung; Metapher; Polnisch; Metonymie; Politische Werbung; Deutsch
    Weitere Schlagworte: Audiovisuality; campaign commercials; metaphor; metonymy; multimodal communication; SDI
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 246 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, European University Viadrina in Frankfurt (Oder), 2016

  11. Environment
    [Hauptbd]
    Autor*in: Raven, Peter
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Harcourt College Publ., Fort Worth, Tex. [u.a.]

    Deutsche Zentralbibliothek für Medizin - Informationszentrum Lebenswissenschaften, Bonn
    004/2023
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Berg, Linda R. (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0030315832; 0030315719
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: GD 8944
    Auflage/Ausgabe: 3. ed.
    Schlagworte: Hörfunksendung; Archiv; Werbesendung
    Umfang: Getr. Zählung, Ill., graph. Darst., Kt.
  12. Meaning-making and political campaign advertising
    a cognitive-linguistic and film-analytical perspective on audiovisual figurativity
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    02 A .031843
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3110574470; 9783110574470
    Weitere Identifier:
    9783110574470
    Auflage/Ausgabe: [1. Auflage]
    Schriftenreihe: Cinepoetics ; volume 2
    Schlagworte: Deutsch; Polnisch; Politische Werbung; Werbesendung; Metapher; Metonymie;
    Umfang: IX, 246 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation erschienen unter dem Titel: Meaning making and campaign advertising : the dynamics of audio-visual figurativity in German and Polish campaign commercials

    Dissertation, Europa-Universität Viadrina, Frankfurt/Oder, 2017

  13. The language of television advertising
    Erschienen: 1982
    Verlag:  Academic Press, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Cmd-320
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a puz 563.4 fer/712
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PSY 966:L0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1984/10144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    M 200/0086
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VAR 4-53
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    23/360/29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Romanisches Seminar der Universität, Bibliothek
    A 1.932-010
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    09 : 51081
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    425.14 | GEI | Lan
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    spr 23.31/g24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    QB 857
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2002 BA 2953
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KLC A 4358-310 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    84-945
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Srel 27.2 3475 501
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    HE 770.040
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    157874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0122789806
    RVK Klassifikation: CW 7500 ; QP 632 ; AP 17440
    Schriftenreihe: Perspectives in neurolinguistics, neuropsychology and psycholinguistics
    Schlagworte: Amerikanisches Englisch; Werbesendung; Fernsehsendung; ; Werbesprache; Fernsehen; ; Werbesendung; Fernsehsendung; Sprache; ; Amerikanisches Englisch; Werbesprache;
    Umfang: 257 S., Ill.