Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Opera buffa in Mozart's Vienna
    Autor*in:
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    Ff 33 mo Wien 29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 300145
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 97/10290
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Musikwissenschaftliches Seminar, Bibliothek
    G/530/HUNT/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    98 A 706
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1998/6490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater, Bibliothek
    Sbn 413, Hunt, Opera
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    P 231
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    98 A 6140
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Musikwissenschaftliches Seminar der Universität, Bibliothek
    E 1520 f
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Badische Landesbibliothek
    99 A 2577
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik Karlsruhe, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    mus 642/h97
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Cb 6501
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    98-2664
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    48/6187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Hochschulbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Musikwissenschaftliches Institut, Bibliothek
    Bmo 1369
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Musik Franz Liszt, Hochschulbibliothek
    T 28.713
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LR 54176 H946
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    48.3733
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Hunter, Mary Kathleen (Hrsg.); Webster, James
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521572398
    Weitere Identifier:
    196-50282
    RVK Klassifikation: LR 54176 ; LR 54171 ; LP 40428 ; LQ 81100
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in opera
    Schlagworte: Opera; Opera
    Weitere Schlagworte: Mozart, Wolfgang Amadeus; Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791): Operas; Mozart, Wolfgang Amadeus
    Umfang: XII, 459 S, graph. Darst., Notenbeisp, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes index

  2. Mozart's operas
    a companion
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Conn.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 578152
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    59.372
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300118333; 9780300118339
    RVK Klassifikation: LP 40390 ; LP 40428
    Schlagworte: Opera
    Weitere Schlagworte: Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791): Operas
    Umfang: viii, 268 p., ill., 25cm
    Bemerkung(en):

    Includes index

  3. Engaging Haydn
    culture, context, and criticism
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "It is finally and mercifully a boring truism to say that Haydn's reputation no longer rests on his position as precursor to Mozart and Beethoven or as the jolly but superficial "Papa" Haydn. It is also a truism of introductions to Haydn volumes to... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 B 1178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2012/710
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    500/LP 39217 H946
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater, Bibliothek
    Sbm 800, Haydn (J), 5-Dive, Hunt, Enga
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    M H 69/100
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.4111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "It is finally and mercifully a boring truism to say that Haydn's reputation no longer rests on his position as precursor to Mozart and Beethoven or as the jolly but superficial "Papa" Haydn. It is also a truism of introductions to Haydn volumes to say that the composer is finally getting both the quantity and quality of attention he richly deserves. However, since one of the qualities of a truism is truth, it is worth pointing out that this volume builds on a scholarly tradition spanning the second half of the twentieth century and showing no signs of diminishing today, which contests the still-extant and historically incomplete (at best) tendency to think of the eighteenth century as the century of Bach and Mozart rather than of Handel and Haydn"-- "Haydn is enjoying renewed appreciation as one of the towering figures of Western music history. This lively collection builds upon this resurgence of interest, with chapters exploring the nature of Haydn's invention and the cultural forces that he both absorbed and helped to shape and express. The volume addresses Haydn's celebrated instrumental pieces, the epoch-making Creation and many lesser-known but superb vocal works including the Masses, the English canzonettas and Scottish songs and the operas L'isola disabitata and L'anima del filosofo. Topics range from Haydn's rondo forms to his violin fingerings, from his interpretation of the Credo to his reading of Ovid's Metamorphoses, from his involvement with national music to his influence on the emerging concept of the musical work. Haydn emerges as an engaged artist in every sense of the term, as remarkable for his critical response to the world around him as for his innovations in musical composition"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Hunter, Mary Kathleen (Hrsg.); Will, Richard J.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107686137; 9781107015142; 1107015146
    RVK Klassifikation: LP 39217 ; LP 39214
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Haydn, Joseph, 1732-1809
    Weitere Schlagworte: Haydn, Joseph (1732-1809)
    Umfang: XII, 349 S., Ill., Notenbeisp., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Literaturverz. S. 322 - 343

    Machine generated contents note: Introduction Mary Hunter and Richard Will; Part I. Cultures of Vocal Music: 1. Fantasy island: Haydn's metastasian 'Reform' opera Elaine Sisman; 2. Haydn invents Scotland Richard Will; 3. Haydn's English canzonettas in their local context Katalin Komlos; 4. Revolution, rebirth and the sublime in Haydn's L'anima del filosofo and The Creation Caryl Clark; 5. 'Achieved is the glorious work': the creation and the choral work concept Nicholas Mathew; Part II. Analytical Readings and Rereadings: 6. Imagination, continuity, and form in the first movements of Haydn's Opus 77 Quartets Lewis Lockwood; 7. Does Haydn have a 'C-minor mood'? Jessica Waldoff; 8. Form, rhetoric, and the reception of Haydn's Rondo Finales Michelle Fillion; 9. Haydn and the Metamorphoses of Ovid Pierpaolo Polzonetti; 10. Credo ut intelligam: Haydn's reading of the Credo text Tom Beghin; Part III. Performance: 11. Haydn's string quartet fingerings: communications to performer and audience Mary Hunter; 12. Haydn's orchestras and his orchestration to 1779, with an excursus on the times of day symphonies Neal Zaslaw; Bibliography.