Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. The Shakespearean archive
    experiments in new media from the Renaissance to postmodernity
    Autor*in: Galey, Alan
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    "Why is Shakespeare so often associated with information technologies and with the idea of archiving itself? Alan Galey explores this question through the entwined histories of Shakespearean texts and archival technologies over the past four... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 930261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 18633
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 16 in Arbeit
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 13152
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3385 G154
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-6338
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/2537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 418
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 3378 G154
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why is Shakespeare so often associated with information technologies and with the idea of archiving itself? Alan Galey explores this question through the entwined histories of Shakespearean texts and archival technologies over the past four centuries. In chapters dealing with the archive, the book, photography, sound, information, and data, Galey analyses how Shakespeare became prototypical material for publishing experiments, and new media projects, as well as for theories of archiving and computing. Analysing examples of the Shakespearean archive from the seventeenth century to today, he takes an original approach to Shakespeare and new media that will be of interest to scholars of the digital humanities, Shakespeare studies, archives, and media history. Rejecting the idea that current forms of computing are the result of technical forces beyond the scope of humanist inquiry, this book instead offers a critical prehistory of digitisation read through the afterlives of Shakespeare's texts"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Shakespeare, William
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107040649
    Weitere Identifier:
    9781107040649
    RVK Klassifikation: HI 3385
    Schlagworte: Archives; Archival materials; Literature and technology; Shakespeare, William 1564-1616 / Criticism and interpretation / History
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XV, 331 S, Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. 281 - 307

    Machine generated contents note: 1. Introduction: scenes from the prehistory of digitization; 2. Leaves of brass: Shakespeare and the idea of the archive; 3. The archive and the book: information architectures from folio to variorum; 4. The counterfeit presentments of Victorian photography; 5. Inventing Shakespeare's voice: early sound transmission and recording; 6. Networks of deep impression: Shakespeare and the modern invention of information; 7. Data and the ghosts of materiality; Conclusion.