Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Rethinking the history of education
    transnational perspectives on its questions, methods, and knowledge
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY [u.a.]

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2014/461
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 885070
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Georg-Eckert-Institut - Leibniz-Institut für internationale Schulbuchforschung, Bibliothek
    WH-F 1119
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    DF 3000 P828
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.2775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Popkewitz, Thomas S.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137000699; 1137000694
    RVK Klassifikation: DF 3000
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Education; Historische Bildungsforschung; Pädagogik; Geschichtsschreibung
    Umfang: XVI, 251 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Styles of reason: historicism, historicizing, and the history of education / Thomas S. Popkewitz

    The visual turn in the history of education: four comments for a historiographical discussion / Ines Dussel

    Chinese mode of historical thinking and its transformation in pedagogical discourse / Zongjie Wu

    Truffle pigs, research questions, and histories of education / Daniel Tröhler

    Entanglement and transnationalism in the history of American education / Noah W. Sobe

    Brazil and Turkey in the early twentieth century: Intertwined and parallel stories of educational history / Mirian Jorge Warde

    Do educational models impose standardization? Reading Pestalozzi historically / Rebekka Horlacher

    Genealogy as history: From pupil to artist as the dynamics of genius, status, and inventiveness in art education in Portugal / Jorge Ramos do O, Catarina Silva Martins, Ana Luisa Paz

    Artistic education: A laboratory to the fashioning of Mexican identity (1920-1940 c.a.) / Maria Esther Aguirre Lora

    An exploration of the writing and reading of a life: The 'body parts' of the Victorian school architect E. R. Robson / Catherine Burke and Ian Grosvenor

    There are no independent variables in history / Lynn Fendler.