Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Learning from picturebooks
    perspectives from child development and literacy studies
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Routledge, London

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kümmerling-Meibauer, Bettina (HerausgeberIn); Meibauer, Jörg (HerausgeberIn); Nachtigäller, Kerstin (HerausgeberIn); Rohlfing, Katharina J. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415720793; 9781315866710; 9781138294417
    Weitere Identifier:
    9781138294417
    9781138294417
    RVK Klassifikation: DX 4051 ; GE 6919
    Schriftenreihe: Explorations in developmental psychology series ; 3
    Schlagworte: Kleinkinderziehung; Bilderbuch
    Umfang: xiv, 231 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  2. Learning from picturebooks
    perspectives from child development and literacy studies
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Picturebooks, understood as a series of meaningful text-picture relations, are increasingly acknowledged as an autonomous sub-genre of children’s literature. Being highly complex aesthetic products, their use is deeply embedded in specific situations... mehr

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 6948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Picturebooks, understood as a series of meaningful text-picture relations, are increasingly acknowledged as an autonomous sub-genre of children’s literature. Being highly complex aesthetic products, their use is deeply embedded in specific situations of joint attention between a caregiver and a child. This volume focuses on the question of what children may learn from looking at picturebooks, whether printed in a book format, created in a digital format, or self-produced by educationalists and researchers. Interest in the relationship between cognitive processes and children’s literature is growing rapidly, and in this book, theoretical frameworks such as cognitive linguistics, cognitive narratology, cognitive poetics, and cognitive psychology, have been applied to the analysis of children’s literature. Chapters gather empirical research from the fields of literary studies, linguistics and cognitive psychology together for the first time to build a cohesive understanding of how picturebooks assist learning and development.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kümmerling-Meibauer, Bettina (HerausgeberIn); Meibauer, Jörg (HerausgeberIn); Nachtigäller, Kerstin (HerausgeberIn); Rohlfing, Katharina J. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138294417
    Weitere Identifier:
    9781138294417
    RVK Klassifikation: DX 4051 ; GE 6919
    Auflage/Ausgabe: first issued in paperback 2017
    Schriftenreihe: Explorations in developmental psychology series ; 3
    Schlagworte: Kleinkinderziehung; Bilderbuch
    Umfang: XIV, 231 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke