Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. The artistic links between William Shakespeare and Sir Thomas More
    radically different Richards
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY [u.a.]

    "The Halletts' investigation differs from anything that has been written about the relationship between Thomas More and William Shakespeare in that it approaches the subject from a dramaturgical point of view. What was Shakespeare the artist looking... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 852214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2012/4548
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 18623
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 A 11119
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Br 6011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    62/13692
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.1335
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Halletts' investigation differs from anything that has been written about the relationship between Thomas More and William Shakespeare in that it approaches the subject from a dramaturgical point of view. What was Shakespeare the artist looking for that made him seize upon More's History per se and base Richard III entirely on the brief four-month period covered in More's book, compressing time rather than telescoping it? What did Shakespeare find in More that resulted in his amazing new ability to create dramatic scenes of the sort that one finds in Richard's wooing of the Citizens at Baynard's Castle, which More himself did not dramatize but harshly denigrated? What was the imaginative process that enabled Shakespeare to create the scenes in which Richard woos first Lady Anne and later Queen Elizabeth (neither of which are in More) on the model of what he learned from writing the Baynard's Castle scene? How was Shakespeare able to separate out More's negative and disparaging view of Richard's thespian abilities (which, More assures his readers, everyone instantly saw through) from the buoyant and positive view that Shakespeare's Richard offers of his own powers as dramatist, presenter, actor, and would-be king? All of these questions need to be answered. No book has yet attempted to define in specific terms either what Shakespeare learned from his study of More's History or how he learned it. This book, we hope, is unique. Shakespeare's newly discovered dramatic techniques are explicated in the various chapters with clarity and strength in a way that can benefit future generations of artists"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Hallett, Elaine S.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780230113671
    Weitere Identifier:
    9780230113671
    RVK Klassifikation: HI 2915 ; HI 3451
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Englisch; Rachetragödie; Motiv; ; More, Thomas; Shakespeare, William;
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): King Richard III; More, Thomas Saint (1478-1535): History of King Richard the Third; Shakespeare, William (1564-1616): King Richard III; Richard King of England (1452-1485); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: X, 293 S., 22 cm
  2. The myth of Rome in Shakespeare and his contemporaries
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "When Cleopatra expresses a desire to die 'after the high Roman fashion', acting in accordance with 'what's brave, what's noble', Shakespeare is suggesting that there are certain values that are characteristically Roman. The use of the terms 'Rome'... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 805970
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 478.7 rom/581
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BC
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 8194
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 A 2699
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bp 3147
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 482 CX 4386
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    61/20538
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    61.2394
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "When Cleopatra expresses a desire to die 'after the high Roman fashion', acting in accordance with 'what's brave, what's noble', Shakespeare is suggesting that there are certain values that are characteristically Roman. The use of the terms 'Rome' and 'Roman' in Julius Caesar, Antony and Cleopatra, or Jonson's Sejanus often carry the implication that most people fail to live up to this ideal of conduct, that very few Romans are worthy of the name. Chernaik demonstrates how, in these plays, Roman values are held up to critical scrutiny. The plays of Shakespeare, Jonson, Massinger and Chapman often present a much darker image of Rome, as exemplifying barbarism rather than civility. Through a comparative analysis of the Roman plays of Shakespeare and his contemporaries, and including detailed discussion of the classical historians Livy, Tacitus and Plutarch, this study examines the uses of Roman history - 'the myth of Rome' - in Shakespeare's age"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Shakespeare, William
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521196566; 9780521196567
    Weitere Identifier:
    9780521196567
    RVK Klassifikation: HI 3451
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Historical drama, English; Shakespeare, William, 1564-1616; English drama; Rome (Italy)
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Massinger, Philip (1583-1640); Chapman, George (1559?-1634); Jonson, Ben (1573?-1637)
    Umfang: VIII, 298 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. 275 - 290

    Machine generated contents note: 1. The Roman historians and the myth of Rome; 2. The wronged Lucretian and the early Republic; 3. Self-inflicted wounds; 4. 'Like a colossus': Julius Caesar; 5. Ben Jonson's Rome; 6. Oerflowing the measure: Antony and Cleopatra; 7. The city and the battlefield: Coriolanus; 8. Tyranny and empire; 9. Ancient Britons and Romans; Bibliography.