Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. The crucifixion in music
    an analytical survey of settings of the Crucifixus between 1680 and 1800
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Scarecrow Press, Lanham, Md. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 576626
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    EdBb 57
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    59.666
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0810852756; 081085872X; 9780810852754
    RVK Klassifikation: LR 54074 ; LR 54244
    Schriftenreihe: Contextual Bach studies ; 1
    Schlagworte: Passion music; Passion music
    Umfang: XXIV, 371 S, graph. Darst., Notenbeisp, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 345-357) and indexes

    pt. 1. The liturgy and its musical implications. The Crucifixus : an overview -- pt. 2. Investigative approaches. Music and rhetoric : representation of the text as conceived by theorists of the eighteenth century ; Modern analytical views relevant to the subject and their relationship to rhetoric -- pt. 3. Analysis. A musical overview ; Analytical results -- pt. 4. Case studies. Adaptation of preexisting music for a setting of the Crucifixus : J.S. Bach, Crucifixus from Mass in B Minor BWV 232 ; Organization of texture and text : Caldara, Crucifixus a 16 voci ; A semiotic analysis : Bertoni, Crucifixus con organo a 4 voci ; A rhetorical analysis : Zelenka, Crucifixus from Missa paschalis ZWV 7 ; Textual influence : Vivaldi, Crucifixus from Credo RV 591 ; Constraints of style : Lotti, Crucifixus settings for six and ten voices ; Orchestral practice and Crucifixus conventions : Mozart, Haydn, and beyond -- pt. 5. Summary. The Crucifixus tradition : patterns of influence and modes of transmission ; General overview -- Appendixes. A, Crucifixus settings ; B, Rhythmic variants for setting the word "Crucifixus" ; C, A comparison of Bach's setting of the Crucifixus from the Mass in B minor BWV 232 and the first part of the opening chorus from Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen BWV 12 ; D, A. Caldara (8) : Crucifixus a 16 voci ; E, F. Bertoni (5) : Crucifixus con organo a 4 voci ; F, A. Vivaldi (95) : Crucifixus from Credo RV 591 ; G, A. Lotti (59) : Crucifixus a 6 ; H, A. Lotti (60) : Crucifixus a 10 ; I, W.A. Mozart (84) : Crucifixus from Krönungs-Messe KV 317 ; J, F.J. Haydn (39) : Crucifixus from Missa in tempore belli ; K. D. Cimarosa (16) : Messa a 4 con stromenti --Bibliography -- General index -- Musical index