Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Literarische Darstellbarkeit der Shoah am Beispiel Primo Levis "Ist das ein Mensch?"
    "Vielleicht kann man das Geschehene nicht begreifen, ja darf es nicht begreifen, weil begreifen fast schon rechtfertigen bedeutet"
    Erschienen: 2022
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346704009
    Weitere Identifier:
    9783346704009
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Judenvernichtung <Motiv>; Literatur; Judenvernichtung; Erzähltechnik
    Weitere Schlagworte: Levi, Primo (1919-1987); Dante Alighieri (1265-1321): Divina commedia; (Produktform)Paperback / softback; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; literarische;darstellbarkeit;shoah;beispiel;primo;levis;mensch;vielleicht;geschehene; (VLB-WN)1563: Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 28 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  2. Dante in Deutschland
    an itinerary of Romantic myth
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Bucknell University, University Press, Lewisburg, Pennsylvania

    Around the turn of the nineteenth century, no task seemed more urgent to German Romantics than the creation of a new mythology. It would unite modern poets and grant them common ground, and bring philosophers and the Volk closer together. But what... mehr

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.414.20
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Around the turn of the nineteenth century, no task seemed more urgent to German Romantics than the creation of a new mythology. It would unite modern poets and grant them common ground, and bring philosophers and the Volk closer together. But what would a new mythology look like? Only one model sufficed, according to Friedrich Schlegel: Dante's Divine Comedy. Through reading and juxtaposing canonical and obscure texts, Dante in Deutschland shows how Dante's work shaped the development of German Romanticism; it argues, all the while, that the weight of Dante's influence induced a Romantic preoccupation with authority: Who was authorized to create a mythology? This question-traced across texts by Schelling, Novalis, and Goethe-begets a Neo-Romantic fixation with Dantean authority in the mythic ventures of Gerhart Hauptmann, Rudolf Borchardt, and Stefan George. Only in Thomas Mann's novels, DiMassa asserts, is the Romantics' Dantean project ultimately demythologized.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt