Ergebnisse für *

Es wurden 6 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

Sortieren

  1. Heaven on earth
    painting and the life to come
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Thames & Hudson, London

    Preeminent art historian T.J. Clark explores how painters since the Middle Ages have portrayed the divine on earth. In this latest work, respected art historian T. J. Clark sets out to investigate the different ways painting has depicted the dream of... mehr

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    ND1158.R44 C53 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2018:6047:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 52651
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    04.80.54 2018
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LH 83400 105
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    E.50.4 : 26
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 C 2779
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:EA:2000:::2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 8046
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.612
    keine Fernleihe

     

    Preeminent art historian T.J. Clark explores how painters since the Middle Ages have portrayed the divine on earth. In this latest work, respected art historian T. J. Clark sets out to investigate the different ways painting has depicted the dream of God’s kingdom come: heaven descended to earth. He goes back to the late Middle Ages and Renaissance―to Giotto in Padua, Bruegel facing the horrors of religious war, Poussin painting the Sacraments, and Veronese unfolding the human comedy, in particular his inscrutable Allegory of Love. Was it ultimately to painting’s advantage that in an age of orthodoxy and enforced censorship (threats of hellfire, burnings at the stake) artists found ways reflect on the powers and limitations of religion without putting their thoughts into words? In conclusion Clark brings us into the Nuclear Age with Picasso’s Fall of Icarus, made for UNESCO in 1958, which already seems to signal, or even prescribe, an age when all futures are dead.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780500021385
    RVK Klassifikation: LH 83400
    Schlagworte: ART; ART; ART; Art and religion; Heaven in art
    Umfang: 288 Seiten, Illustrationen
  2. Classical art
    a life history
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton

    Setting the agenda, or putting the art into heritage -- Finding the classical in Hellenistic Greece -- Making Greek culture Roman culture -- Roman art, the building blocks of empire -- Reviving antiquity in Renaissance Italy -- European court-society... mehr

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    280

     

    Setting the agenda, or putting the art into heritage -- Finding the classical in Hellenistic Greece -- Making Greek culture Roman culture -- Roman art, the building blocks of empire -- Reviving antiquity in Renaissance Italy -- European court-society and the shaping of the canon -- 'Neo-classicisms' and the English country house -- Seeing anew in the nineteenth century -- The death of classical art? -- And the moral of the story

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780691177038
    Schlagworte: Art, Classical; Sculpture, Classical; Classical antiquities; Art and society; ART; Art and society; Art, Classical; Classical antiquities; Sculpture, Classical
    Umfang: pages cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Why comics?
    from underground to everywhere
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Harper, New York, NY

    The massive impact that comics have had on our culture becomes more and more clear every day, from the critically acclaimed musical Fun Home, based on Alison Bechdel's groundbreaking comic, to the dozens of superhero films hitting cinemas every year.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 55538
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/7284
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2020 A 3857
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    HH 1E/Ch 1
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    NC/100/2397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    D KM 27
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 7120 C564
    keine Fernleihe

     

    The massive impact that comics have had on our culture becomes more and more clear every day, from the critically acclaimed musical Fun Home, based on Alison Bechdel's groundbreaking comic, to the dozens of superhero films hitting cinemas every year. What is it that makes comics so special? What can this unique art form do that others can't? In Comics for Grownups, comics scolar Hillary Chute reveals the history of comics, undeground comics (or comix), and graphic novels, through deep thematic analysis, and fascinating portraits of the fearless men and women behind them. As Scott McCloud revealed the methods behind comics and the way they worked in his classic Understanding Comics, Chute will reveal the themes that Comics handle best, and how the form is uniquely equipped to explore them. The topics Comics for Grownups will cover include: - Why Disaster: with such major works focusing on disasters, from Art Spiegelman's work, which covers the Holocaust and 9/11 to Keiji Nakazawa's work covering Heroshima, comics find themselves uniquely suited to convey the scale and disorientation of disaster. - Why Suburbs: through the work of Chris Ware and Charles Burns, Chute reveals the fascinating ways that Comics illustrate the quiet joys and struggles of suburban existance. - Why Punk: With an emphasis on DIY aesthetics and rebelling against what came before, the Punk movement would prove to be a fertile ground for some of the most significant modern cartoonists, creating a truly democratic art form. Chute has created an indispensible guide to comics for those new to the genere, or those who want to undersand more about what lies behind their favorite works

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780062476807; 0062476807
    Weitere Identifier:
    9780062476807
    RVK Klassifikation: EC 7120
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Comic books, strips, etc; Comic books, strips, etc; Graphic novels; Superheroes in literature; Cartooning; ART; Cartooning; Cartooning; Comic books, strips, etc; Comic books, strips, etc; Comic books, strips, etc; Comic books, strips, etc; Graphic novels; Graphic novels; LITERARY CRITICISM; Superheroes in literature; Superheroes in literature; Criticism, interpretation, etc; Graphic novels
    Umfang: 449 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Bibliography: Seite 417-435

  4. Shadow-makers
    a cultural history of shadows in architecture
    Autor*in: Kite, Stephen
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:5755:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 37795
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LH 67100 144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    U 18 B 332
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 C 1539
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Fakultätsbibliothek Architektur und Stadtplanung
    E 18**0030
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472588104; 9781472588098
    RVK Klassifikation: LH 67100
    Schlagworte: Architecture and society; Shades and shadows in architecture; Architecture and society; Shades and shadows in architecture; ARCHITECTURE; ARCHITECTURE; ARCHITECTURE; ART; Architecture and society; Shades and shadows in architecture
    Umfang: xxiv, 331 Seiten, Illustrationen, Pläne, Karten
    Bemerkung(en):

    Bibliografie: Seite 307-316

    Index

  5. Matisse's sculpture
    the pinup and the primitive
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Conn. [u.a.]

    "In 1906, soon after Matisse acquired his first African sculpture, he began the first of his nudes based on erotic and ethnographic photographs. This reading of Matisse's early sculpture examines the artist's appropriations from two seemingly... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6579:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 163664
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2014/556
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 D 2022
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunsthalle, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Institut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    R Mat 355/40
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    64a/2438
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.4° 478
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In 1906, soon after Matisse acquired his first African sculpture, he began the first of his nudes based on erotic and ethnographic photographs. This reading of Matisse's early sculpture examines the artist's appropriations from two seemingly disparate visions of the body: commercial nude photography and African sculpture. Why would Matisse synthesize mechanically made traces of actual flesh with the hand-carved abstractions of Pende, Senufo, Baga, and Baule figural sculptures? In the twentieth century, halftone technology in France changed economics of photographic reproduction. The inexpensive illustrated revues where Matisse found substitutes for living models were full of plates, making the female body available for mass consumption as never before. One of the main appeals of African sculpture to Matisse and others was that it appeared as a productive antithesis to this; it represented an alternative experience and understanding of human sexuality. In this, Matisse's primitivism was as much a system of beliefs projected onto African sculptures and actual African bodies, as a series of visual and conceptual borrowings from them. To support this idea, the book uses primary materials from turn-of-the-century ethnography and comparative anthropology, popular erotica, and the visual culture of French colonialism. It draws connections between artistic debts and the ideological and historical forces informing them, and plots new study in a now-familiar story of early twentieth-century modernist primitivism. This book challenges an established convention about Matisse--a painter who sculpted merely as a "rest"-- proposing how the sculpture's play with period perceptions of race and gender is key to understanding the artist's fascinations with cultural and sexual origins"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Matisse, Henri (Ill.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780300171037
    Weitere Identifier:
    9780300171037
    Schlagworte: Female nude in art; Photography, Erotic; Sculpture, African; ART; ART; ART; ART; Female nude in art; Individual Artists; Sculpture & Installation; Monographs; Subjects & Themes; Subjects & Themes; Photography, Erotic; Erotica; Human Figure; Sculpture, African
    Weitere Schlagworte: Matisse, Henri (1869-1954); Matisse, Henri
    Umfang: XVI, 228 S., zahlr. Ill., 29 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 218-222) and index

  6. Classical art
    a life history from antiquity to present
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton

    Setting the agenda, or putting the art into heritage -- Finding the classical in Hellenistic Greece -- Making Greek culture Roman culture -- Roman art, the building blocks of empire -- Reviving antiquity in Renaissance Italy -- European court-society... mehr

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    Tc 2100
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2018:3655:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassische Archäologie
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KBP 2527-869 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Setting the agenda, or putting the art into heritage -- Finding the classical in Hellenistic Greece -- Making Greek culture Roman culture -- Roman art, the building blocks of empire -- Reviving antiquity in Renaissance Italy -- European court-society and the shaping of the canon -- 'Neo-classicisms' and the English country house -- Seeing anew in the nineteenth century -- The death of classical art? -- And the moral of the story

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780691177038
    RVK Klassifikation: LG 1200
    Schlagworte: Art, Classical; Sculpture, Classical; Classical antiquities; Art and society; ART; Art and society; Art, Classical; Classical antiquities; Sculpture, Classical
    Umfang: IX, 359 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 301-342