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  1. The science of beauty
    culture and cosmetics in modern Germany, 1750-1930
    Erschienen: May 2015
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY

    "What is the connection between middle-class women of the 19th century with the maimed soldiers of the First World War? What do the Weimar Republic's "New Woman" and the subjects of public health campaigns have in common? As Annelie Ramsbrock reveals... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2015/1654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 970714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    16 : D 2200 Ram
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/5495
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Orient-Institut Istanbul
    Human enhancement
    keine Fernleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    ZZF 26914
    keine Fernleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    ZZF 28156
    keine Fernleihe
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    GT 2340 .R36 2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    270330 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "What is the connection between middle-class women of the 19th century with the maimed soldiers of the First World War? What do the Weimar Republic's "New Woman" and the subjects of public health campaigns have in common? As Annelie Ramsbrock reveals in this fascinating history, they were all part of an ongoing historical debate in Germany over cosmetics and cosmetic surgery. Covering a wide historical scope from the Enlightenment to the emergence of National Socialism, this book shows that basic ideals of beauty have always been closely related to a society's conception of itself, from organ transplants to the manufacture of cosmetics to scientific research. At the same time, body modification has also presented new ways to subvert or radically reimagine the social order"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Burnett, David L. (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137489807; 9781349504282
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; MR 7300 ; MS 2850 ; NK 5000 ; NN 1350
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Worlds of consumption
    Schlagworte: Cosmetics; Beauty, Personal; Beauty culture; Body image
    Umfang: x, 277 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 237-263 ; Index

  2. The recovery of beauty
    arts, culture, medicine
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:4078:
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    EC 5410 S365 S2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Saunders, Corinne (HerausgeberIn); Macnaughton, Jane (HerausgeberIn); Fuller, David (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137426734
    Schlagworte: Beauty, Personal, in literature; Beauty, Personal, in art; Beauty culture; Feminine beauty (Aesthetics) in literature; Feminine beauty (Aesthetics) in art
    Umfang: xviii, 292 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. The beauty industry
    gender, culture, pleasure
    Autor*in: Black, Paula
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London

    In this fascinating and nuanced study, Paula Black strips away many popular assumptions about the beauty industry, including the one that says it exploits people's insecurity by projecting an illusory beauty myth mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    In this fascinating and nuanced study, Paula Black strips away many popular assumptions about the beauty industry, including the one that says it exploits people's insecurity by projecting an illusory beauty myth

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0415321581; 0415321573
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schlagworte: Human body; Beauty shops; Cosmetics industry; Mind and body; Feminine beauty (Aesthetics); Beauty culture; Beauty, Personal
    Umfang: Online-Ressource (ix, 214 p), 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [191]-199) and index

    Book Cover; Half-Title; Title; Copyright; Dedication; Contents; Acknowledgements; Chapter 1: 'Ordinary people come through here': Introducing the work of the beauty salon; Chapter 2: Inventing beauty: The history of the beauty salon; Chapter 3: Just because it feels good doesn't make it right: Identity in the beauty salon; Chapter 4: The hidden labour of beauty; Chapter 5: Look good, feel better: Promoting health in the beauty salon; Chapter 6: 'You feel better when you leave': Some concluding comments; Bibliography; Index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web