Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. Experiments in Comparative Intonation
    A Case-Study of English and German
    Erschienen: 1982; ©1982.
    Verlag:  De Gruyter, Inc., Berlin/Boston

    Die Buchreihe Linguistische Arbeiten (LA) trägt wesentlich zur aktuellen linguistischen Theoriebildung im Bereich der allgemeinen und einzelsprachlichen Linguistik bei. Veröffentlicht werden hochwertige Arbeiten, die aktuelle Fragestellungen... mehr

    Zugang:
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Die Buchreihe Linguistische Arbeiten (LA) trägt wesentlich zur aktuellen linguistischen Theoriebildung im Bereich der allgemeinen und einzelsprachlichen Linguistik bei. Veröffentlicht werden hochwertige Arbeiten, die aktuelle Fragestellungen bearbeiten und die Entwicklung der Sprachwissenschaft, synchron oder diachron, empirisch oder theoretisch orientiert, vorantreiben. Intro -- EXPLANATION OF SYMBOLS -- PREFACE -- 1. AIMS AND SCOPE OF THE INVESTIGATION -- 2. INTONATIONAL THEORY -- 2.1. Intonation in Linguistics -- 2.2. Towards a Definition of Intonation -- 2.3. Intonational Functions and the Nature of Intonational Meaning -- 2.4. Units of Analysis -- 2.5. Tunes -- 2.6. Terminology and Notation -- 3. GERMAN INTONATION: A SURVEY -- 3.1. Introduction -- 3.2. Some Descriptions -- 3.3. Summary -- 4. CONTRASTIVE STUDIES IN GERMAN AND ENGLISH INTONATION -- 4.1. A Survey of Existing Studies -- 4.2. Concepts in Contrastive Linguistic Studies -- 4.3. General Hypotheses -- 4.4. Detailed Analyses and Hypotheses -- 5. EMPIRICAL STUDIES IN INTONOLOGY -- 5.1. The Status of Empirical Procedure in Linguistics -- 5.2. The Status of Empirical Studies in Intonology -- 5.3. Experimental Studies in Intonation -- 5.4. Experiments Relating to the Functions of Intonation -- 5.5. Summary -- 6. THE PRESENT EXPERIMENT: Design and Execution -- 6.1. Methodological Considerations -- 6.2. The Conduct of the Experiments -- 7. REPORT AND DISCUSSION -- 7.1. Overview -- 7.2. Report and Discussion of Individual Experiments -- 8. CONCLUSION -- 8.1. Range and Adequacy of the Experiments -- 8.2. The Results and their Interpretation -- 8.3. Further Research -- BIBLIOGRAPHY.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783111595290
    RVK Klassifikation: HF 197 ; ER 300 ; ET 230
    Schriftenreihe: Linguistische Arbeiten Ser ; v.114
    Schlagworte: English language ; Grammar, Comparative ; German; English language ; Intonation; German language ; Grammar, Comparative ; English; German language ; Intonation; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (304 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. Situations, tense, and aspect
    dynamic discourse ontology and the semantic flexibility of temporal system in German and English
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    pt. 1. Discourse ontology -- pt. 2. The temporal order : tense and aspect in discourse. mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    pt. 1. Discourse ontology -- pt. 2. The temporal order : tense and aspect in discourse.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. The acquisition of intensifiers
    emphatic reflexives in English and German child language
    Autor*in:
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    1. The aim of the study -- 2. Intensifiers from a cross-linguistic perspective -- 3. Intensifiers and reflexive pronouns -- 4. Agent-sensitive expressions -- 5. Framework for child language data analysis -- Ch. 2 The expression x-self in acquisition... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    1. The aim of the study -- 2. Intensifiers from a cross-linguistic perspective -- 3. Intensifiers and reflexive pronouns -- 4. Agent-sensitive expressions -- 5. Framework for child language data analysis -- Ch. 2 The expression x-self in acquisition studies -- 1. Reflexive x-self and binding theory -- 2. Logophoric reflexives -- 3. Childrens early systems and historical development of x-self -- 4. The expression x-self in production data -- 5. Research questions -- Ch. 3 Intensifiers in German and English production data -- 1. The data and coding procedure -- 2. Three use-types of intensifiers in the data of the children -- 3. Intensifiers versus related agent-sensitive expressions -- 4. The development of non-nominative means of encoding agency -- 5. The German and English childrens systems of agent-sensitive expressions -- 6. Intensifiers and reflexive pronouns -- 7. Implications for future research. How do young children negotiate and comment on their participation in a given event? The study presented gives an insight into German and English children's use of intensifiers and related expressions at early stages of language development. The longitudinal production data of six German-speaking and six English-speaking children is examined with regard to when and in which contexts the intensifiers German selbst/selber and English x-self (myself, yourself, himself, etc.) appear. It is demonstrated that by integrating intensifiers into their utterances, children develop an important linguistic

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Translating the elusive
    marked word order and subjectivity in English-German translation
    Autor*in:
    Erschienen: c1999
    Verlag:  J. Benjamins Pub. Co, Philadelphia

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schmid, Monika S.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027283993; 9027283990
    Schriftenreihe: Benjamins translation library 0929-7316 ; v. 36
    Benjamins translation library ; v. 36
    Schlagworte: English language; English language; German language; English language; German language; Anglais (Langue); Anglais (Langue); Allemand (Langue); Anglais (Langue); Allemand (Langue); English language; German language; English language; German language; English language; English language ; Translating into German; English language ; Word order; German language ; Grammar, Comparative ; English; German language ; Word order; Woordvolgorde; Engels; Duits; Vertalingen; FOREIGN LANGUAGE STUDY ; German; English language ; Grammar, Comparative ; German
    Umfang: Online Ressource (ix, 174 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [157]-170) and indexes. - Description based on print version record

  5. Experiments in comparative intonation
    a case-study of English and German
    Erschienen: 1982
    Verlag:  M. Niemeyer, Tübingen

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3111595293; 9783111595290
    Schriftenreihe: Linguistische Arbeiten ; 114
    Schlagworte: English language; German language; English language; German language; English language ; Grammar, Comparative ; German; English language ; Intonation; German language ; Grammar, Comparative ; English; German language ; Intonation; FOREIGN LANGUAGE STUDY ; German
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 290 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 282-290)

    Originally presented as the author's thesis (Ph. D.)--University of Cambridge

  6. Contrastive register variation
    a quantitative approach to the comparison of English and German
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    1.2 Goal orientation2 Tenor of discourse; 2.1 Agentive roles; 2.2 Social role relationship; 2.3 Social distance; 2.4 Appraisal; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Channel; 3.3 Medium; 4 Summary; Part 2: Empirical analysis; Chapter 5.... mehr

    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    1.2 Goal orientation2 Tenor of discourse; 2.1 Agentive roles; 2.2 Social role relationship; 2.3 Social distance; 2.4 Appraisal; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Channel; 3.3 Medium; 4 Summary; Part 2: Empirical analysis; Chapter 5. Research design; 1 The corpus; 1.1 Design; 1.2 Enrichment; 2 Exploiting the corpus; 2.1 Query tools; 2.2 Statistics; 3 Corpus contrasts; 3.1 Overview of the contrasts; 3.2 Relative register values; 4 Hypotheses; 4.1 Language-internal variation in originals; 4.2 Cross-linguistic variation in originals; 4.3 Variation between originals and translations. 1.1 Experiential domain1.2 Goal orientation; 2 Tenor of discourse; 2.1 Social role relationship; 2.2 Social distance; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Medium; 4 Summary; Chapter 9. Variation between originals and translations; 1 Field of discourse; 1.1 Experiential domain; 1.2 Goal orientation; 2 Tenor of discourse; 2.1 Social role relationship; 2.2 Social distance; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Medium; 4 Summary; Chapter 10. Insights on register variation; 1 Variation in the CroCo registers; 1.1 Variation in the English registers. 4 Translation: influences from language mediation4.1 Register analysis in translation studies -; 4.2 Translation properties -; 5 Envoi; Chapter 3. On empirical methods in linguistics; 1 Conceptual and methodological links between linguistics and social sciences; 2 Empirical methods; 2.1 Qualitative and quantitative approaches; 2.2 From abstract concepts to observable features; 3 Quality criteria for empirical research; 4 Limits of cross-linguistic empirical research; 5 Summary; Chapter 4. Indicators of register classification; 1 Field of discourse; 1.1 Experiential domain. 5 SummaryChapter 6. English intralingual register variation; 1 Field of discourse; 1.1 Experiential domain; 1.2 Goal orientation; 2 Tenor of discourse; 2.1 Social role relationship; 2.2 Social distance; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Medium; 4 Summary; Chapter 7. German intralingual register variation; 1 Field of discourse; 1.1 Experiential domain; 1.2 Goal orientation; 2 Tenor of discourse; 2.1 Social role relationship; 2.2 Social distance; 3 Mode of discourse; 3.1 Language role; 3.2 Medium; 4 Summary; Chapter 8. Cross-linguistic register comparison; 1 Field of discourse. Acknowledgements; List of tables and figures; List of abbreviations; Chapter 1. Introduction; 1 The concept of variation in linguistics; 2 Goal of the study; 3 Methodology for the investigation of variation; 4 Organisation of the study; Part 1: Theoretical foundations; Chapter 2. State of the art; 1 Texts: a view on text linguistics; 2 Register: situating texts in the language system; 3 Variation: comparing linguistic systems; 3.1 Contrastive linguistics -; 3.2 Lexico-grammatical variation across languages -; 3.3 Register variation across languages.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Neumann, Stella
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110238594; 9783110238594
    Weitere Identifier:
    9783110238594
    Schriftenreihe: Trends in linguistics. Studies and monographs ; 251
    Trends in Linguistics. Studies and Monographs [TiLSM] ; 251
    Schlagworte: Language and languages; German language; English language; Register (Linguistics); Contrastive linguistics; Corpora (Linguistics); German language; English language; Language and languages; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Grammar & Punctuation; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Linguistics ; Syntax; Contrastive linguistics; Corpora (Linguistics); English language ; Grammar, Comparative ; German; German language ; Grammar, Comparative ; English; Language and languages ; Variation; Register (Linguistics); Deutsch; Englisch; Register; Sprachvariante; Kontrastive Linguistik; Korpus
    Umfang: Online Ressource (xx, 361 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  7. Die Wortzeichen im deutschen
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg, Germany

    Zugang:
    Aggregator (Lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825374372
    Schriftenreihe: Germanistische Bibliothek ; Band 56
    Schlagworte: German language; English language; English language; German language ; Grammar, Comparative ; English; English language ; Grammar, Comparative ; German; English language ; Translating into German
    Umfang: 1 Online-Ressource (350 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  8. The acquisition of intensifiers
    emphatic reflexives in English and German child language
    Autor*in: Gülzow, Insa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Mouton de Gruyter, Berlin

    Insa Gülzow analyzes the acquisition of intensifiers by children acquiring German or English as their first language. Based on a comparative analysis of intensifiers and related expressions in the two languages, she examines the longitudinal... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Insa Gülzow analyzes the acquisition of intensifiers by children acquiring German or English as their first language. Based on a comparative analysis of intensifiers and related expressions in the two languages, she examines the longitudinal production da

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110185911
    Schriftenreihe: Studies on language acquisition ; 22
    Studies on Language Acquisition [SOLA] Ser ; v.22
    Schlagworte: English language; English language; German language; German language; German language; English language; English language ; Acquisition; English language ; Grammar, Comparative ; German; English language ; Reflexives; German language ; Acquisition; German language ; Grammar, Comparative ; English; German language ; Reflexives; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xi, 279 p), ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [265]-274) and index

    Contents; Chapter 1 Intensifiers and agent-sensitive expressions; 1. The aim of the study; 2. Intensifiers from a cross-linguistic perspective; 3. Intensifiers and reflexive pronouns; 4. Agent-sensitive expressions; 5. Framework for child language data analysis; Chapter 2 The expression x-self in acquisition studies; 1. Reflexive x-self and binding theory; 2. Logophoric reflexives; 3. Children's early systems and historical development of x-self; 4. The expression x-self in production data; 5. Research questions; Chapter 3 Intensifiers in German and English production data

    1. The data and coding procedure2. Three use-types of intensifiers in the data of the children; 3. Intensifiers versus related agent-sensitive expressions; 4. The development of non-nominative means of encoding agency; 5. The German and English children's systems of agent-sensitive expressions; 6. Intensifiers and reflexive pronouns; 7. Implications for future research; Notes; References; Index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web