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  1. Mood and mobility
    navigating the emotional spaces of digital social networks
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ;

    We are active with our mobile devices; we play games, watch films, listen to music, check social media, and tap screens and keyboards while we are on the move. In Mood and Mobility, Richard Coyne argues that not only do we communicate, process... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    We are active with our mobile devices; we play games, watch films, listen to music, check social media, and tap screens and keyboards while we are on the move. In Mood and Mobility, Richard Coyne argues that not only do we communicate, process information, and entertain ourselves through devices and social media; we also receive, modify, intensify, and transmit moods. Designers, practitioners, educators, researchers, and users should pay more attention to the moods created around our smartphones, tablets, and laptops. Drawing on research from a range of disciplines, including experimental psychology, phenomenology, cultural theory, and architecture, Coyne shows that users of social media are not simply passive receivers of moods; they are complicit in making moods. Devoting each chapter to a particular mood -- from curiosity and pleasure to anxiety and melancholy -- Coyne shows that devices and technologies do affect people's moods, although not always directly. He shows that mood effects are transitional; different moods suit different occasions, and derive character from emotional shifts. Furthermore, moods are active; we enlist all the resources of human sociability to create moods. And finally, the discourse about mood is deeply reflexive; in a kind of meta-moodiness, we talk about our moods and have feelings about them. Mood, in Coyne's distinctive telling, provides a new way to look at the ever-changing world of ubiquitous digital technologies.

     

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  2. Andy Warhol
    a guide to 706 items in 2 hours 56 minutes ; [other voices, other rooms] ; Stedelijk Museum, Amsterdam, 12 October 2007 - 13 January 2008 ; Moderna Museet, Stockholm, 9 February - 4 May 2008
    Autor*in:
    Erschienen: 2007
    Verlag:  NAi Publ., Rotterdam

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2008:1083:
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-AAA 5265,84
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    K 5220/44
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    25673
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LI 95130 M612
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4ʿ-230 714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Warhol, Andy; Meyer-Hermann, Eva
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789056626020; 9789171007865
    RVK Klassifikation: LI 84490
    Schlagworte: Beeldende kunsten; Films; Televisieprogramma's
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987)
    Umfang: 256 S., zahlr. Ill.