Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Frequency in language
    memory, attention and learning
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Cognitive linguists are bound by the cognitive commitment, which is the commitment to providing a characterization of the general principles governing all aspects of human language, in a way that is informed by, and accords with, what is known about... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Cognitive linguists are bound by the cognitive commitment, which is the commitment to providing a characterization of the general principles governing all aspects of human language, in a way that is informed by, and accords with, what is known about the brain and mind from other disciplines. But what do we know about aspects of cognition that are relevant for theories of language? Which insights can help us build cognitive reality into our descriptive practice and move linguistic theorizing forward? This unique study integrates research findings from across the cognitive sciences to generate insights that challenge the way in which frequency has been interpreted in usage-based linguistics. It answers the fundamental questions of why frequency of experience has the effect it has on language development, structure and representation, and what role psychological and neurological explorations of core cognitive processes can play in developing a cognitively more accurate theoretical account of language.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781316084410
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Language acquisition.; Psycholinguistics.; Language acquisition; Psycholinguistics; Frequency (Linguistics)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 327 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 276-321