Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 557 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 126 bis 150 von 557.

Sortieren

  1. Le monde ou la bibliothèque
    voyage et éducation à l'âge classique
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Les Belles Lettres, Paris

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    IF 4100 M854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.130
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9782251445960
    Schriftenreihe: Les Belles Lettres. Essais ; 16
    Schlagworte: Travel; Learning and scholarship
    Umfang: 341 Seiten
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne,

  2. Exiles and expatriates in the history of knowledge, 1500-2000
    Autor*in: Burke, Peter
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Brandeis University Press, Waltham, Massachusetts

    The view from the edge -- A global topic -- Early modern exiles -- Three types of expatriate -- The great exodus -- Appendix: One hundred female refugee scholars in the humanities, 1933-1941 mehr

    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    A 2617
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 B959e
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 15615
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    385279
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 3061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/8266
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Simon-Dubnow-Institut für jüdische Geschichte und Kultur e.V. an der Universität Leipzig, Bibliothek
    De 50 (41)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    La 3275
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3510
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The view from the edge -- A global topic -- Early modern exiles -- Three types of expatriate -- The great exodus -- Appendix: One hundred female refugee scholars in the humanities, 1933-1941

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781512600384; 9781512600322
    RVK Klassifikation: NK 4750 ; NK 4750-NK 5270
    Schriftenreihe: The Menahem Stern Jerusalem lectures
    Schlagworte: Learning and scholarship; Knowledge, Theory of; Knowledge, Sociology of; Exiles; Exiles; Aliens; Aliens; Learning and scholarship; Knowledge, Theory of; Knowledge, Sociology of; Exiles; Exiles; Aliens; Aliens; Aliens; Exiles; Knowledge, Theory of; Learning and scholarship; Multiculturalism
    Umfang: xiv, 293 Seiten, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 243-277. - Index

  3. Master Richard Sophista: Abstractiones
    Autor*in: Richard
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 42363
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2016/9153
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    2 ll 100
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.4241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Sirridge, Mary (HerausgeberIn); Ebbesen, Sten (HerausgeberIn); Ashworth, Earline J. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780197265970
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Auctores Britannici Medii Aevi ; 25
    Schlagworte: Learning and scholarship; Logic, Medieval
    Weitere Schlagworte: Richard Sophista
    Umfang: vi, 366 Seiten
  4. Handbuch der völkischen Wissenschaften
    Akteure, Netzwerke, Forschungsprogramme
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Bibliothek des Konservatismus
    keine Fernleihe
    Stiftung Topographie des Terrors, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Stadtbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Stadtarchiv Hildesheim, Bibliothek
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bundesinstitut für Kultur und Geschichte der Deutschen im östlichen Europa, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Le 2263
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Fahlbusch, Michael (HerausgeberIn); Haar, Ingo (HerausgeberIn); Pinwinkler, Alexander (HerausgeberIn); Hamann, David (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110438918
    Weitere Identifier:
    9783110438918
    RVK Klassifikation: NC 1800 ; AK 15600 ; NQ 2120 ; NQ 2280 ; AK 16800
    DDC Klassifikation: Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke (000); Geschichte Mitteleuropas; Deutschlands (943)
    Auflage/Ausgabe: 2., grundlegend erweiterte und überarbeitete Auflage
    Schriftenreihe: Reference
    Schlagworte: National socialism and scholarship; Nationalism; Learning and scholarship; Geschichte; Geschichtswissenschaft; Völkische Wissenschaften; Wissenschaft; Wissenschaftsgeschichte; Wissenschaftsforschung; Nationalsozialismus; NS; Rassismus; Nachschlagewerk; Wissenschaft; Nationalsozialismus; Rassismus; Geschichte 1918-1960; Wörterbuch
  5. For the sake of learning
    essays in honor of Anthony Grafton
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Brill, Leiden

    "In this tribute to Anthony Grafton, a preeminent historian of early modern European intellectual and textual culture and of classical scholarship, fifty-eight contributors present new research across the many areas in which Grafton has been active.... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 F6925
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    "In this tribute to Anthony Grafton, a preeminent historian of early modern European intellectual and textual culture and of classical scholarship, fifty-eight contributors present new research across the many areas in which Grafton has been active. The articles span topics from late antiquity to the 20th century, from Europe to North American, and a full spectrum of fields of learning, including art history, the history of science, classics, Jewish and oriental studies, church history and theology, English and German literature, political, social, and book history. Major themes include the communities and dynamics of the Republic of Letters, the reception of classical texts, libraries and book culture, the tools, genres and methods of learning. Contributors are: James S. Amelang, Ann Blair, Christopher S. Celenza, Stuart Clark, Thomas Dandelet, Lorraine Daston, Mordechai Feingold, Paula Findlen, Anja-Silvia Goeing, Robert Goulding, Alastair Hamilton, James Hankins, Nicholas Hardy, Kristine Louise Haugen, Bruce Janacek, Lisa Jardine, Henk Jan de Jonge, Diane Greco Josefowicz, Roland Kany, Thomas DaCosta Kaufmann, Arthur Kiron, Jill Kraye, Urs B. Leu, Scott Mandelbrote, Suzanne Marchand, Margaret Meserve, Paul Michel, Peter N. Miller, Glenn W. Most, Martin Mulsow, Paul Nelles, William R. Newman, C. Philipp E. Nothaft, Laurie Nussdorfer, Jürgen Oelkers, Brian W. Ogilvie, Nicholas Popper, Virginia Reinburg, Daniel Rosenberg, Sarah Gwyneth Ross, Ingrid D. Rowland, David Ruderman, Hester Schadee, Wilhelm Schmidt-Biggemann, Richard Serjeantson, Salvatore Settis, Jonathan Sheehan, William H. Sherman, Nancy Siraisi, Jacob Soll, Peter Stallybrass, Daniel Stolzenberg, N.M. Swerdlow, Dirk van Miert, Kasper van Ommen, Arnoud Visser, Joanna Weinberg and Helmut Zedelmaier"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Blair, Ann (HerausgeberIn); Göing, Anja-Silvia (HerausgeberIn); Grafton, Anthony (GefeierteR)
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004263307
    Schriftenreihe: Scientific and learned cultures and their institutions
    Schlagworte: Learning and scholarship; Intellectual life; Historiography; Learning and scholarship; Historiography
  6. Notes from the school of William de Montibus
    = Collecta ex diuersis auditis in scola magistri Willelmi de Monte
    Autor*in: Samuel
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Pontificial Institute of Mediaeval Studies, Toronto

    "Preserved in a single manuscript from the abbey library of Bury St Edmunds, and here edited for the first time, Samuel Presbiter's series of short, extensively annotated poems offers a rare record of one of the innovative formats that medieval... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 979809
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.1992
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Preserved in a single manuscript from the abbey library of Bury St Edmunds, and here edited for the first time, Samuel Presbiter's series of short, extensively annotated poems offers a rare record of one of the innovative formats that medieval schoolmasters used to engage students beyond conventional lectures. The text affords the reader a vivid experience of immersion in the pedagogical techniques of the twelfth-century classroom. The poems and commentary present key lessons from the doctrinal instruction of William de Montibus (c. 1140-1213), the beloved master of the school of Lincoln Cathedral."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Dunning, Andrew N. J. (HerausgeberIn)
    Sprache: Latein; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0888444834; 9780888444837; 9781771103756
    Schriftenreihe: Toronto medieval Latin texts ; 33
    Schlagworte: Pastoral theology; Pastoral theology; Poetry in Christian education; Christian poetry, Latin (Medieval and modern); Learning and scholarship; Education, Medieval
    Weitere Schlagworte: Samuel Presbiter (active 12th century-13th century); William de Montibus (approximately 1140-1213)
    Umfang: viii, 122 Seiten
  7. Before nature
    cuneiform knowledge and the history of science
    Erschienen: [2016]; © 2017
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Introduction: the ancient Near East, science, and nature -- Historiography -- Science and nature -- Old ideas about myth and science -- Cuneiform knowledge and its interpretive framework -- On knowledge among cuneiform scholars -- A cuneiform... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    509.3 R672b
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek, Archäologische Bibliothek
    EM 2100 R672
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 992935
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fakultätsbibliothek Chemie und Pharmazie
    Frei 15: Inst.f.Biochem./1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/1237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Sprachen und Kulturen des Vorderen Orients, Bibliothek
    Cm 467 / 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/11147
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.889
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: the ancient Near East, science, and nature -- Historiography -- Science and nature -- Old ideas about myth and science -- Cuneiform knowledge and its interpretive framework -- On knowledge among cuneiform scholars -- A cuneiform modality of order -- Rationality, analogy, and law -- The Babylonians and the rational -- Causality and world order -- The cuneiform world of observation, prediction, and explanation -- Observation of astral phenomena -- Prediction and explanation in cuneiform scholarship -- Conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 022640613X; 9780226406138
    RVK Klassifikation: EM 2100
    Schlagworte: Assyro-Babylonian literature; Science; Philosophy of nature; Learning and scholarship; Astronomy, Assyro-Babylonian
    Umfang: 369 Seiten, Karten, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Hybrid knowledge in the early East India Company world
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire

    "Hybrid Knowledge in the Early East India Company World presents a new interpretation of the development of the English East India Company between 1660 and 1720. The book explores the connections between scholarship, patronage, diplomacy, trade, and... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2016/677
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    954 W7885h
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 9380
    keine Fernleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Südasien
    214 his 2016/404
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bx 539
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.4089
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Hybrid Knowledge in the Early East India Company World presents a new interpretation of the development of the English East India Company between 1660 and 1720. The book explores the connections between scholarship, patronage, diplomacy, trade, and colonial settlement in the early modern world. Links of patronage between cosmopolitan writers and collectors and scholars associated with the Royal Society of London and the universities are investigated. Winterbottom shows how innovative works of scholarship--covering natural history, ethnography, theology, linguistics, medicine, and agriculture--were created amid multi-directional struggles for supremacy in Asia, the Indian Ocean and the Atlantic. The role of non-elite actors including slaves in transferring knowledge and skills between settlements is explored in detail"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137380197; 1137380195
    Weitere Identifier:
    9781137380197
    RVK Klassifikation: NN 1730
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schriftenreihe: Cambridge imperial and post-colonial studies series
    Schlagworte: Authors and patrons; Collectors and collecting; Intellectual life; International relations; Knowledge, Sociology of; Learning and scholarship; Authors and patrons; Collectors and collecting; Intellectual life; International relations; Knowledge, Sociology of; Learning and scholarship
    Umfang: xii, 324 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 284-311

    : Introduction: Patronage and the Politics of Knowledge, 1660-1720

    : 1. Curious Collectors and Infamous Interlopers : Samuel Baron and the EIC settlements in Southeast and East Asia

    : 2. Linguistic Landscapes : Early English studies of Malay

    : 3. Toleration and Translation : English versions of two Hindu texts from Bengal

    : 4. Botanical and Medical Networks : Madras through the collections of two EIC surgeons

    : 5. Bio-prospecting and Experimenting : Producing and Using an Historical Relation of Ceylon

    : 6. Transportation and Transplantation : Slave Knowledge and Company Plantations

    :

  9. Encyclopaedism from antiquity to the Renaissance
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Machine generated contents note: 1. Introduction: Jason Konig and Greg Woolf; Part I. Classical Encyclopaedism: 2. Encyclopaedism in the Roman Empire Jason Konig and Greg Woolf; 3. Encyclopaedism in the Alexandrian Library Myrto Hatzimichali; 4.... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    031 E565
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 158269
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AE 10100 K78
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Seminar für Griechische und Lateinische Philologie, Abteilung für Griechische Philologie und Abteilung für Lateinische Philologie der Antike und der Neuzeit, Bibliothek
    Frei 75: A Text K 500
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 B 1080
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    E 1948
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 2048
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rc 346
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    AHD 2531-598 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Philologisches Seminar, Bibliothek
    La 4351
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.590
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Machine generated contents note: 1. Introduction: Jason Konig and Greg Woolf; Part I. Classical Encyclopaedism: 2. Encyclopaedism in the Roman Empire Jason Konig and Greg Woolf; 3. Encyclopaedism in the Alexandrian Library Myrto Hatzimichali; 4. Labores pro bono publico: the burdensome mission of Pliny's Natural History Mary Beagon; 5. Encyclopaedias of virtue? Collections of sayings and stories about wise men in Greek Teresa Morgan; 6. Plutarch's corpus of Quaestiones in the tradition of imperial Greek encyclopaedism Katerina Oikonomopoulou; 7. Artemidorus' Oneirocritica as fragmentary encyclopaedia Daniel Harris-McCoy; 8. Encyclopaedias and autocracy: Justinian's Encyclopaedia of Roman law Jill Harries; 9. Late Latin encyclopaedism: towards a new paradigm of practical knowledge Marco Formisano; Part II. Medieval Encyclopaedism: 10. Byzantine encyclopaedism of the ninth and tenth centuries Paul Magdalino; 11. The imperial systematisation of the past in Constantinople: Constantine VII and his Historical Excerpts Andres Nemeth; 12. Ad maiorem Dei gloriam: Joseph Rhakendys' synopsis of Byzantine learning Erika Gielen; 13. Shifting horizons: the medieval compilation of knowledge as mirror of a changing world Elizabeth Keen; 14. Isidore's Etymologies: on words and things Andrew Merrills; 15. Loose Giblets: encyclopaedic sensibilities of ordinatio and compilatio in later medieval English literary culture and the sad case of Reginald Pecock Ian Johnson; 16. Why was the fourteenth century a century of Arabic encyclopaedism? Elias Muhanna; 17. Opening up a world of knowledge: Mamluk encyclopaedias and their readers Maaike van Berkel; Part III. Renaissance Encyclopaedism: 18. Revisiting Renaissance encyclopaedism Ann Blair; 19. Philosophy and the Renaissance encyclopaedia: some observations D. C. Andersson; 20. Reading 'Pliny's Ape' in the Renaissance: the Polyhistor of Caius Julius Solinus in the first century of print Paul Dover; 21. Shakespeare's encyclopaedias Neil Rhodes; 22. Big dig: Dugdale's drainage and the dregs of England History of Embanking and Drayning Claire Preston; 23. Irony and encyclopedic writing before (and after) the Enlightenment William West; Part IV. Chinese Encyclopaedism: A Postscript: 24. The passion to collect, select, and protect: fifteen hundred years of the Chinese encyclopaedia Harriet Zurndorfer "Shedding new light on the rich body of encyclopaedic writing surviving from the two millennia before the Enlightenment, this book traces the development of traditions of knowledge ordering which stretched back to Pliny and Varro and others in the classical world. It works with a broad concept of encyclopaedism, resisting the idea that there was any clear pre-modern genre of the 'encyclopaedia', and showing instead how the rhetoric and techniques of comprehensive compilation left their mark on a surprising range of texts. In the process it draws attention to both remarkable similarities and striking differences between conventions of encyclopaedic compilation in different periods, with a focus primarily on European/Mediterranean culture. The book covers classical, medieval (including Byzantine and Arabic) and Renaissance culture in turn, and combines chapters which survey whole periods with others focused closely on individual texts as case studies"-- "Shedding new light on the rich body of encyclopaedic writing surviving from the two millennia before the Enlightenment, this book traces the development of traditions of knowledge ordering which stretched back to Pliny and Varro and others in the classical world. It works with a broad concept of encyclopaedism, resisting the idea that there was any clear pre-modern genre of the 'encyclopaedia', and showing instead how the rhetoric and techniques of comprehensive compilation left their mark on a surprising range of texts. In the process it draws attention to both remarkable similarities and striking differences between conventions of encyclopaedic compilation in different periods. The focus is primarily on European/Mediterranean culture. The book covers classical, medieval (including Byzantine and Arabic) and Renaissance culture in turn, and combines chapters which survey whole periods with others focused closely on individual texts as case studies"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: König, Jason (Hrsg.); Woolf, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107038233; 1107038235
    Weitere Identifier:
    9781107038233
    RVK Klassifikation: AK 15800 ; AN 92900
    Schlagworte: Encyclopedias and dictionaries; Encyclopedists; Learning and scholarship; Learning and scholarship; Learning and scholarship; Civilization, Ancient; Civilization, Medieval; Renaissance; Encyclopedias and dictionaries; Encyclopedists; Learning and scholarship; Learning and scholarship; Learning and scholarship; Civilization, Ancient; Civilization, Medieval; Renaissance
    Umfang: XV, 601 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Mit Reg

    Includes bibliographical references and index

  10. A new republic of letters
    memory and scholarship in the age of digital reproduction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Harvard Univ. Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Part I. From history to method -- Why textual scholarship matters -- "The inorganic organization of memory" -- Memory : history, philosophy, philology -- Part II. From theory to method -- The documented world -- Marking texts in many dimensions --... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2014/952
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 M145n
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 977112
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/5381
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Phil. McG. 1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 1046
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    770 | McG | New
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2015 A 1323
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DEY 6209-705 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 9259
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.351
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Part I. From history to method -- Why textual scholarship matters -- "The inorganic organization of memory" -- Memory : history, philosophy, philology -- Part II. From theory to method -- The documented world -- Marking texts in many dimensions -- Digital tools and the emergence of the social text -- Part III. From method to practice -- What do scholars want? -- Philological investigations I : the example of Poe -- Philological investigations II : a page from cooper -- Conclusion: Pseudodoxia academica, or, Literary studies in a global age. "A manifesto for the humanities in the digital age, A New Republic of Letters argues that the history of texts, together with the methods by which they are preserved and made available for interpretation, are the overriding subjects of humanist study in the twenty-first century. Theory and philosophy, which have grounded the humanities for decades, no longer suffice as an intellectual framework. Jerome McGann proposes we look instead to philology-a discipline which has been out of fashion for many decades but which models the concerns of digital humanities with surprising fidelity. For centuries, books have been the best way to preserve and transmit knowledge. But as libraries and museums digitize their archives and readers abandon paperbacks for tablet computers, digital media are replacing books as the repository of cultural memory. While both the mission of the humanities and its traditional modes of scholarship and critical study are the same, the digital environment is driving disciplines to work with new tools that require major, and often very difficult, institutional changes. Now more than ever, scholars need to recover the theory and method of philological investigation if the humanities are to meet their perennial commitments. Textual and editorial scholarship, often marginalized as a narrowly technical domain, should be made a priority of humanists attention." - Publisher's description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780674728691
    RVK Klassifikation: AK 26700 ; EC 1150 ; AN 97000 ; EC 1300
    Schlagworte: Humanities; Humanities; Memory; Learning and scholarship; Communication in learning and scholarship; Digital media; Internet; Globalization; Social change; Humanities; Humanities; Memory; Learning and scholarship; Communication in learning and scholarship; Digital media; Internet; Globalization; Social change
    Umfang: X, 238 S., Kt., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Part I. From history to method -- Why textual scholarship matters -- "The inorganic organization of memory" -- Memory : history, philosophy, philology -- Part II. From theory to method -- The documented world -- Marking texts in many dimensions -- Digital tools and the emergence of the social text -- Part III. From method to practice -- What do scholars want? -- Philological investigations I : the example of Poe -- Philological investigations II : a page from Cooper -- Conclusion: Pseudodoxia academica, or, Literary studies in a global age.

  11. Mise en forme des savoirs à la Renaissance
    à la croisée des idées, des techniques et des publics
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Colin, Paris

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 M678
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 911299
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Lk 890
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.2026
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Pantin, Isabelle; Péoux, Gérald
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782200287610
    Schriftenreihe: Recherches
    Schlagworte: Science, Renaissance; Communication in science; Science publishing; Learning and scholarship
    Umfang: 215 S., Ill
    Bemerkung(en):

    Oronce Finé mathématicien et homme du livre : la pratique éditoriale comme moteur d'évolution / Isabelle Pantin

    Opticae thesaurus (1572) : la renaissance par l'imprimé de l'optique médiévale / Gérald Péoux

    D'une enquête philosophique à ses lecteurs : la "mise en livre" des dialogues de Pontus de Tyard / Miho Koiké

    Mettre en carte : fonctions pratiques, intellectuelles et sociales de la cartographie allemande au XVIe siècle / Axelle Chassagnette

    Mettre en collection des "vues de villes" à la fin de la Renaissance : les Civitates orbis terrarum (1572-1617) / Erika Giuliani

    Polémiquer par les livres au milieu du XVIIe siècle : la Faculté et l'antimoine / Anne-Sophie Pimpaud

    Fictions sous-marines : comment représenter un monde inaccessible? / Alice Vintenon

    Dans l'œil du ciron : représenter avec ou sans microscope / Dominique Brancher.

  12. Was als wissenschaftlich gelten darf
    Praktiken der Grenzziehung in Gelehrtenmilieus der Vormoderne
    Autor*in:
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Campus Verlag, Frankfurt

    Landschaftsbibliothek Aurich
    R 247 (70)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 W3125
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 908874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a his 006.4 7w/61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    615882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    D I 3523
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    Bc 1 / 1118. 8°
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Franckesche Stiftungen, Studienzentrum August Hermann Francke, Archiv und Bibliothek
    CBa 210
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    F A1 007
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    F O 560
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    ALL 830:YD0015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/8008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B 2014/20
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2015/1792
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 1357/55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Dombibliothek Hildesheim
    1 F e 05442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    HIS:OJ:730:::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bu 2969
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    NAllg G1 350
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    all 830 DF 5282
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    14-3430
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    AHC 6192-068 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Lg 1425
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AK 16000 MUL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AK 16500 M961
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    AZ 604 .W37 2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2939
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Mulsow, Martin (HerausgeberIn); Rexroth, Frank (HerausgeberIn); Mersch, Katharina Ulrike (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783593500782
    RVK Klassifikation: AK 16600 ; NU 1500 ; NU 1520
    Schriftenreihe: Campus historische Studien ; Band 70
    Schlagworte: Learning and scholarship; Knowledge, Theory of; Intellectual life
    Umfang: 566 Seiten, Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Scribes and scholars
    a guide to the transmission of Greek and Latin literature
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford

    One of the remarkable facts about the history of Western culture is that we are still in a position to read large amounts of the literature produced in classical Greece and Rome despite the fact that for at least a millennium and a half all copies... mehr

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    Kh 2050=4
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    FB 5110 R463(4)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Ka 6720c
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    9: 28425/AM:Rey
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Ar 5847 4.Aufl.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    One of the remarkable facts about the history of Western culture is that we are still in a position to read large amounts of the literature produced in classical Greece and Rome despite the fact that for at least a millennium and a half all copies had to be produced by hand and were subject to the hazards of fire, flood, and war. This book explains how the texts survived and gives an account of the reasons why it was thought worthwhile to spend the necessary effort to preserve them for future generations. In the second edition a section of notes was included, and a new chapter was added to deal with some aspects of scholarship since the Renaissance. In the third edition (1991), the authors responded to the urgent need to take account of the very large number of discoveries in this rapidly advancing field of knowledge by substantially revising or enlarging certain sections. The last two decades have seen further advances, and this revised edition is designed to take account of them -- Antiquity -- The Greek East -- The Latin West -- The Renaissance -- Some aspects of scholarship since the Renaissance -- Textual Criticism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wilson, Nigel Guy
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199686322; 9780199686339
    RVK Klassifikation: FB 3801 ; FB 5110
    Auflage/Ausgabe: 4. ed.
    Schlagworte: Classical literature; Classical literature; Learning and scholarship; Civilization, Classical; Transmission of texts; Scriptoria; Manuscripts, Renaissance; Manuscripts, Medieval
    Umfang: IX, 325 S., XVI Tafeln, Ill.
  14. Analyse und Erprobung von Konzepten wissenschaftsgeschichtlicher Rekonstruktion
    2, Wissenstransfer : Konditionen, Praktiken, Verlaufsformen der Weitergabe von Erkenntnis / Jan Behrs; Benjamin Gittel; Ralf Klausnitzer
    Autor*in: Behrs, Jan
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    001 A5325 -2
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 561713-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.r.3345
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/GB 2401 D188-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    E-2 1/379
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    02.01/28
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    F A1 011
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/1214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BAe 2005
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    AK 28400 B421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Allg 555.014/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2015.00633:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AK 28400 B421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.3782
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Gittel, Benjamin; Klausnitzer, Ralf
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631591109
    Weitere Identifier:
    9783631591109
    Übergeordneter Titel: Analyse und Erprobung von Konzepten wissenschaftsgeschichtlicher Rekonstruktion - Alle Bände anzeigen
    RVK Klassifikation: AK 28400
    Schriftenreihe: Berliner Beiträge zur Wissens- und Wissenschaftsgeschichte ; 14
    Schlagworte: Knowledge, Sociology of; Learning and scholarship; Communication in learning and scholarship
    Umfang: 303 S., Ill., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [275] - 303

  15. Die Gelehrtenwelt ordnen
    zur Genese des hegemonialen Humanismus um 1500
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Mohr Siebeck, Tübingen

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 9178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Johannes a Lasco Bibliothek Große Kirche Emden
    02.01.10.228
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2018/60
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    DISS 2017 A 9104
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    D VI 147
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    La 4501 (101)
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    F O 533
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2018/4066
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelisch-Lutherisches Landeskirchenamt, Bibliothek
    M 17/0595
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/6376
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 1457/14
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 10367
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fakultätsbibliothek Theologie
    KG 52 B 101
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Fb 3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    THR:FE:5070:Boe::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    II B 825
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Reformationsgeschichtliche Forschungsbibliothek Wittenberg
    2017-645
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    300 NN 1540 B672
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    17-6570
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Pl 595 -101
    keine Fernleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Fa 230 a (101
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/14717
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Theologicum, Evangelisches u. Katholisches Seminar, Bibliothek
    Ef II 17a-101
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    F8° 3793:101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3161554213; 9783161554216
    Weitere Identifier:
    9783161554216
    RVK Klassifikation: BO 5495 ; NN 1585 ; BP 2080 ; NN 1540
    Schriftenreihe: Spätmittelalter, Humanismus, Reformation ; 101
    Schlagworte: Humanism; Learning and scholarship; Geschichte 1470-1530; Deutschland; Europa; Humanismus; Universität; Gelehrter
    Umfang: VIII, 671 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Zweiter Band, der aus der ursprünglichen 2014 von der Georg-August-Universität angenommenen Dissertation "Reuchlin und der hegemoniale Humanismus" entstand

    Dissertation, Georg-August-Universität Göttingen$2014,

  16. The usefulness of useless knowledge
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, New Jersey

    A forty-year tightening of funding for scientific research has meant that resources are increasingly directed toward applied or practical outcomes, with the intent of creating products of immediate value. In such a scenario, it makes sense to focus... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 999015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    AK 20000 002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2020/1263
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bereichsbibliothek Physik und Astronomie (BPA) der Universität, Zentrale
    PY/AK 25200 F619
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    all 757 DF 6976
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AK 25200 F619
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/11396
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    275661 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A forty-year tightening of funding for scientific research has meant that resources are increasingly directed toward applied or practical outcomes, with the intent of creating products of immediate value. In such a scenario, it makes sense to focus on the most identifiable and urgent problems, right? Actually, it doesn't. In his classic essay "The Usefulness of Useless Knowledge," Abraham Flexner, the founding director of the Institute for Advanced Study in Princeton and the man who helped bring Albert Einstein to the United States, describes a great paradox of scientific research. The search for answers to deep questions, motivated solely by curiosity and without concern for applications, often leads not only to the greatest scientific discoveries but also to the most revolutionary technological breakthroughs. In short, no quantum mechanics, no computer chips. This brief book includes Flexner's timeless 1939 essay alongside a new companion essay by Robbert Dijkgraaf, the Institute's current director, in which he shows that Flexner's defense of the value of "the unobstructed pursuit of useless knowledge" may be even more relevant today than it was in the early twentieth century. Dijkgraaf describes how basic research has led to major transformations in the past century and explains why it is an essential precondition of innovation and the first step in social and cultural change The world of tomorrow / Robbert Dijkgraaf -- The usefulness of useless knowledge / Abraham Flexner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Flexner, Abraham (VerfasserIn); Dijkgraaf, Robbert (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0691174768; 9780691174761
    RVK Klassifikation: AK 25200
    Schlagworte: Research; Science; Discoveries in science; Learning and scholarship; Research; Science
    Umfang: 93 Seiten, Breite 114 mm, Höhe 178 mm
    Bemerkung(en):

    Originalaufsatz 1939 in "Harper's Magazine" erschienen

  17. Érudits, collectionneurs et amateurs
    France méridionale et Italie : XVIe-XIXe siècle
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Presses universitaires de Provence, Aix-en-Provence

    Historisches Seminar, Abteilung für mittelalterliche Geschichte, Bibliothek
    Fx 755
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    280104 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Berlan, Hélène (HerausgeberIn); Chapron, Emmanuelle (HerausgeberIn); Luciani, Isabelle (HerausgeberIn); Le Thiec, Guy (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9791032001134
    Schriftenreihe: Le temps de l'histoire
    Schlagworte: Collectors and collecting; Learning and scholarship
    Umfang: 264 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Collected essays

  18. Athens
    the city as university
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    "Athens has been synonymous with the life of the intellect, and Athens : A University City tells you just why. It is more than a history of education in terms of curriculum and shows the position of education and ideas in ancient Athens as a whole,... mehr

    Seminar für Alte Geschichte, Bibliothek
    Frei 31a: S 1156
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    IV L 359.5
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 2429
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bereichsbibliothek Altertumswissenschaften, Abteilung Alte Geschichte und Epigraphik
    XII 4635
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    LEO 6208-007 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3459
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Athens has been synonymous with the life of the intellect, and Athens : A University City tells you just why. It is more than a history of education in terms of curriculum and shows the position of education and ideas in ancient Athens as a whole, providing an understanding of Athenian intellectual culture across the whole social range, and within its socio-political context"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415212960
    RVK Klassifikation: NH 5850
    Schriftenreihe: Routledge monographs in classical studies
    Schlagworte: Education, Higher; Learning and scholarship; Greek literature; Citizenship; Democracy; Political culture; Athens (Greece); Education, Greek; Education, Higher; Athens (Greece)
    Umfang: ix, 124 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 102-112

    :

  19. Classical commentaries
    explorations in a scholarly genre
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    This rich collection of essays by an international group of scholars explores commentaries in many different languages on ancient Latin and Greek texts. The commentaries discussed range from the ancient world to the twentieth century. Together, the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 966414
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 8 Par. Kra.1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bx 8397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    GTA G 6206-987 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This rich collection of essays by an international group of scholars explores commentaries in many different languages on ancient Latin and Greek texts. The commentaries discussed range from the ancient world to the twentieth century. Together, the chapters contribute to the dialogue between two vibrant and developing fields of study: the history of scholarship and the history of the book. The volume pays particular attention to individual commentaries, national traditions of commentary, the part played by commentaries in the reception of classical texts, and the role of printing and publishing. The material form of commentaries is also considered-including how they are advertised and their accompanying illustrations-as well as their role in education. Both academic texts and books written for schools are surveyed Form and content / Christina S. Kraus (Yale) and C.A. Stray (Swansea). Part 1 : Individuals: commentaries and modern commentators. Jebb's sophocles / P.J. Finglass (Nottingham) -- A teutonic monster in Oxford : the making of Fraenkel's agamemnon / Christopher Stray (Swansea) -- My back pages / Richard F. Thomas (Harvard) -- Two-author commentaries on Horace : the case studies / Stephen Harrison (Oxford) -- Dodd's bacchae / S.P. Oakley (Cambridge). Part 2 : traditions : commentaries on specific authors and texts. Commentary writing on the annals of tacitus : different approaches for different audiences / Salvador Bartera (Mississippi State) -- Commenting on fragments : the case of Ennius' annales / Jakie Elliott (Boulder) -- Between Scylla and Charybdis : text xonjecture in Greek lyric commentary / Armand D'Angour (Oxford) -- Philosophers, exegetes, scholars : the ancient philosophical commentary from Plato to simplicius / Han Baltussen (Adelaide) -- Italian commentaries on Lucretius / Guido Milanese (Università Cattolica del Sacro Cuore, Milan) -- Citations of Ovid in Virgil's ancient commentators / Justin Haynes (UCLA) -- The historical commentary / John Davies (Liverpool). Part 3 : Material, form, series, markets. Selling terence in Reainssance Italy : the marketing power of commentary / Paul F. Gehl (Newberry Library) -- From Giovanni Pontano to Pierio Valeriano : five Resaissance commentators on Latin erotic poetry / Julia Haig Gaisser (Bryn Mawr) -- Translation and commentary : Pope's Iliad / Stuart Gillespie (Glasgow) -- Agricolan paratexts / Christina S. Kraus (Yale) -- Fifty shades of orange : Cambridge classical texts and commentaries / Roy Gibson (Manchester). Part 4 : Reception : history of commentary. Hipparchus among the detractors? / Caroline Bishop (Bloomington) -- Ancient commentaries on Theocritus' Idylls and Virgil's eclogues / Joseph Farrell (Penn) -- Biblical exegesis and the welfth-century expansion of servius / A.B. Kraebel (Trinity University) -- Christian Gottlob Heyne and the changing fortunes of the commentary in the age of altertumswissenschaft / Katherine Harloe (Reading) -- Jean-François Vauvilliers and pindaric commentary / Penelope Wilson (Cambridge). Part 5 : Futures : commentaries and the web. Heracles' choice : thoughts on the virtues of print and digital commentary / Peter J. Anderson (Grand Valley State) -- The dream of a universal variorum : digitizing the commentary tradition / Peter Heslin (Durham) -- The future of antiquity : an afterword / Sander M. Goldberg (UCLA)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Kraus, Christina S. (HerausgeberIn); Stray, Christopher (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199688982
    RVK Klassifikation: FB 6225
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Classical literature; Classical literature; Classical languages; Learning and scholarship
    Umfang: xvii, 533 Seiten, 4 ungezählte Seiten Farbtafeln, Illustrationen, Karten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    "This volume is the product first of all of a dialogue between the editors ... It stems in the second place from meetings between many of the contributors, held at Corpus Christi College, Oxford, ... in November 2012 and at the annual meeting of the American Philological Association (now the Society for Classical Studies) in January 2013." - Preface

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Literaturangaben

  20. Education in twelfth-century art and architecture
    images of learning in Europe, c.1100-1220
    Erschienen: 2016
    Verlag:  The Boydell Press, Woodbridge

    On the facade of Chartres cathedral serene personifications of the arts of grammar, rhetoric, dialectic, music, arithmetic, geometry and astronomy present passers-by with a vision of education as an improving process leading to greater knowledge of... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:5479:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AM 53600 E24 C623
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    D V 8424
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    2525-057 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    On the facade of Chartres cathedral serene personifications of the arts of grammar, rhetoric, dialectic, music, arithmetic, geometry and astronomy present passers-by with a vision of education as an improving process leading to greater knowledge of God. The arts proved a popular subject in medieval imagery, and were included in manuscripts, stained-glass and luxury metalwork objects as well as on the facades of churches. These idealized figures contrast with many textual accounts of education, in which authors recorded the hardships of student poverty and the temptations of drink and women to be found in the cities where teachers were increasingly establishing themselves. This book considers how and why education was explored in the art and architecture of the twelfth century. Through analysis of imagery in a wide range of media, it examines how teachers and students sought to use images to enhance their reputations and the status of their studies. It also investigates how the ideal models often set out in imagery compared with contemporary practice in an era that saw significant changes, beginning with a shift away from monastic education and culminating in the appearance of the first universities

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781783270859
    RVK Klassifikation: LH 65660 ; LH 84122 ; LH 84300
    Schriftenreihe: Boydell studies in medieval art and architecture
    Schlagworte: Scholars in art; Learning and scholarship; Education, Medieval, in art
    Umfang: ix, 229 Seiten, VII Seiten Bildtafeln (farbig), Illustrationen
  21. Frontières des savoirs en Italie à l'époque des premières universités
    (XIIIe- XVe siècles)
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  École française de Rome, Roma

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 975007
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2016 A 994
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/679740
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 A 3720
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Ec 78 c
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    66/8619
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.1425
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Chandelier, Joël (HerausgeberIn); Robert, Aurélien (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch; Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782728311231
    RVK Klassifikation: NM 7260
    Schriftenreihe: Collection de l'École française de Rome ; 505
    Schlagworte: Learning and scholarship; Universities and colleges; Geschichte 1200-1500; Kongreß; Italien; Wissen; Wissensvermittlung; Universität
    Umfang: 568 Seiten, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Collected essays

  22. Liber florum celestis doctrine
    = The flowers of heavenly teaching
    Autor*in: Jean
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Pontifical Institute of Mediaeval Studies, Toronto, Ontario, Canada

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.1017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Watson, Nicholas (HerausgeberIn); Fanger, Claire (HerausgeberIn)
    Sprache: Latein
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780888441997
    RVK Klassifikation: NM 7230
    Schriftenreihe: Studies and texts ; 199
    Schlagworte: Magic; Mysticism; Private revelations; Christian heresies; Prayer; Liturgics; Learning and scholarship; Education, Medieval; Manuscripts, Latin (Medieval and modern); Visions; Visions
    Weitere Schlagworte: John of Morigny (active 13th century-14th century)
    Umfang: xxi, 631 Seiten, 8 ungezählte Blätter mit teilweise farbigen Illustrationen und Faksimiles, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Based on London, British Library Additional MS 18027 and on Oxford, Bodleian Library MS Liturg. 160

    Includes bibliographical references (pages 617-631)

    Issued also in electronic format.

  23. Traduire au XIVe siècle
    Evrart de Conty et la vie intellectuelle à la cour de Charles V
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Champion, Paris

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 953907
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.2468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Ducos, Joëlle (editor); Goyens, Michèle (editor)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2745328492; 9782745328496
    RVK Klassifikation: IE 3880 ; IE 4600
    Schriftenreihe: Array ; 16
    Schlagworte: Translating and interpreting; Translators; Learning and scholarship
    Weitere Schlagworte: Evrart de Conty (active 15th century); Golein, Jean (1320-1403)
    Umfang: 511 pages, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. p. [461]-495. - Notes bibliogr. en bas de page. - Index

  24. L'abrégé du monde
    une histoire sociale de la bibliothèque Ambrosienne, (v. 1590-1660)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Classiques Garnier, Paris

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 973823
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    his 406.5/15 ITAL
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70/1604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AN 83910 L687
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.705
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782812450761; 9782812450754
    RVK Klassifikation: AN 83910
    Schriftenreihe: Bibliothèque d'histoire de la Renaissance ; 9
    Schlagworte: Learning and scholarship; Libraries; Scholars
    Umfang: 535 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 478-513

  25. Schüler und Meister
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2016 A 8054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Lc 48 (39)
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    hil 549 7t/22
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 15 19 Scho. Spe.1
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2017/4177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 4600/33:39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PHI:HE:180:::2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelisch-Lutherischer Oberkirchenrat, Bibliothek
    16-0214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    HJR 6248-831 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    276388 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    F8° 1223:39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Speer, Andreas (HerausgeberIn); Jeschke, Thomas (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch; Englisch; Französisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 3110461463; 9783110461466
    Weitere Identifier:
    9783110461466
    RVK Klassifikation: CE 1100
    Körperschaften/Kongresse: Kölner Mediaevistentagung, 39. (2014, Köln)
    Schriftenreihe: Miscellanea Mediaevalia ; Band 39
    Schlagworte: Scholasticism; Philosophy, Medieval; Intellectual life; Learning and scholarship; Teacher-student relationships
    Umfang: 899 Seiten, Illustrationen, 24 cm x 17 cm
    Bemerkung(en):

    Der 39. Band der 'Miscellanea Mediaevalia' geht "auf die 39. Kölner Mediaevistentagung vom 9.-12. September 2014" zurück -- Vorwort