Ergebnisse für *

Es wurden 12 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

Sortieren

  1. Structural Equation Modeling of Factors Influencing EFL Reading comprehension: Comparative study between Egypt and Germany
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universität Würzburg, Würzburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lenhard, Wolfgang (Gutachter); Marx, Peter (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Reading comprehension; Leseverstehen; Hochschulschrift
    Weitere Schlagworte: L1 reading comprehension; metacognition; L2 reading motivation; L2 reading comprehension
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Würzburg, Universität Würzburg, 2019

  2. Structural Equation Modeling of Factors Influencing EFL Reading comprehension
    Comparative study between Egypt and Germany = Strukturgleichungsmodellierung von Faktoren, die das EFL-Leseverständnis beeinflussen : Vergleichende Studie zwischen Ägypten und Deutschland
    Erschienen: 2019

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Leseverstehen; Hochschulschrift
    Weitere Schlagworte: L1 reading comprehension; metacognition; L2 reading motivation; L2 reading comprehension
    Umfang: 236 Seiten, 15 ungezählte Seiten, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Julius-Maximilians-Universität Würzburg, 2019

  3. Dutch for reading knowledge
    Erschienen: 2012
    Verlag:  John Benjamins Pub. Co., Amsterdam [u.a.] ; [ProQuest], [Ann Arbor, Michigan]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Blom, F. R. E.; Hollander, Inez
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027273567
    RVK Klassifikation: GU 12700
    Schlagworte: Niederländisch; Leseverstehen
    Umfang: p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Dutch for reading knowledge
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/GU 12700 B111
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    070 8 2012/10704
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Blom, Frans R. E.; Lake-Hollander, Inez G.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027211972; 9789027211965; 9027211965
    RVK Klassifikation: GU 12700
    Schlagworte: Niederländisch; Leseverstehen
    Umfang: XV, 247 S., 25x17 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [243] - 244

  5. Comprehension processes in reading
    Autor*in:
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Erlbaum, Hillsdale, N. J. [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    95 8 42541
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    K 6c/143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Psychologisches Institut, Bibliothek
    H N 1875 Bal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    QF 844
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    93-4885
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Tübingen, Fachbereich Psychologie, Bibliothek
    Af 8 - 157
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Balota, David A. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0805806539; 0805806547
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; ER 985
    Auflage/Ausgabe: 1. [pr.]
    Schlagworte: Leseverstehen; ; Textverstehen; Dyslexie;
    Umfang: XIX, 656 S.
  6. Short stories in German
    read for pleasure at your level and learn German the fun way
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Hadder and Stoughton, London

    'Short Stories in German for Beginners' has been written especially for students from beginner to intermediate level, designed to give a sense of achievement, and most importantly - enjoyment! Mapped to A2-B1 on the Common European Framework of... mehr

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    'Short Stories in German for Beginners' has been written especially for students from beginner to intermediate level, designed to give a sense of achievement, and most importantly - enjoyment! Mapped to A2-B1 on the Common European Framework of Reference, these eight captivating stories will both entertain you, and give you a feeling of progress when reading. What does this book give you? Eight stories in a variety of exciting genres, from science fiction and crime to history and thriller - making learning fun, while you gain a wide range of new vocabulary - Controlled language at your level, including the 1000 most frequent words, to help you progress confidently - Authentic spoken dialogues, to help you learn conversational expressions and improve your speaking ability - Pleasure! It's much easier to learn a new language when you're having fun, and research shows that if you're enjoying listening in a foreign language, you won't experience the usual feelings of frustration - 'It's too hard!' 'I don't understand!'- Accessible grammar so you learn new structures naturally, in a stress-free way.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rawlings, Alex
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781473683372
    Weitere Identifier:
    dbh-47514377
    Schriftenreihe: Foreign Language Graded Reader Series
    Schlagworte: Deutsch; A2; B1; Leseverstehen
    Umfang: 240 Seiten, 20 cm
    Bemerkung(en):

    Englisch ; Deutsch

  7. The effects of extensive authentic reading on first-semester German student's reading comprehension, cultural horizon, and language proficiency
    Erschienen: 2000
    Verlag:  UMI, Ann Arbor, MI

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Deutsch; Fremdsprache; Leseverstehen
    Umfang: XVI, 457 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Austin, Univ. of Texas, Diss., 1999

  8. Base-1 method
    a structural-functional approach to word, sentence and discourse readability
    Autor*in: Nuss, Bernd
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Waxmann, Münster

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783830938712
    Auflage/Ausgabe: [1. Auflage]
    Schlagworte: Deutschunterricht; Leseverstehen
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Erziehungswissenschaft; Linguistik; Sprachwissenschaft; Textanalyse; base-1 method; text readability; German; alphabetic languages; word level; sentence level; cohesion level; Allgemeine Erziehungswissenschaft; Textlinguistik; (ciando_category)Erziehungswissenschaft; (VLB-WN)1571: Hardcover, Softcover / Pädagogik/Allgemeines, Lexika
    Umfang: 256 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Ludwigsburg, 2017

  9. Structural Equation Modeling of Factors Influencing EFL Reading comprehension
    Comparative study between Egypt and Germany = Strukturgleichungsmodellierung von Faktoren, die das EFL-Leseverständnis beeinflussen : Vergleichende Studie zwischen Ägypten und Deutschland
    Erschienen: 2019

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: CP 6500
    Schlagworte: Leseverstehen; Hochschulschrift
    Weitere Schlagworte: L1 reading comprehension; metacognition; L2 reading motivation; L2 reading comprehension
    Umfang: 236 Seiten, 15 ungezählte Seiten, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Julius-Maximilians-Universität Würzburg, 2019

  10. Structural Equation Modeling of Factors Influencing EFL Reading comprehension: Comparative study between Egypt and Germany
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universität Würzburg, Würzburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Lenhard, Wolfgang (Gutachter); Marx, Peter (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CP 6500
    Schlagworte: Reading comprehension; Leseverstehen; Hochschulschrift
    Weitere Schlagworte: L1 reading comprehension; metacognition; L2 reading motivation; L2 reading comprehension
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Würzburg, Universität Würzburg, 2019

  11. English L2 reading
    getting to the bottom
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1410606597 (Sekundärausgabe)
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Schriftenreihe: ESL and applied linguistics professional series
    Schlagworte: Schreibunterricht; Englischunterricht; Leseverstehen; Graphemik; Leseunterricht; Englisch; Ausländer
    Umfang: XII, 200 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Online-Ausg.:

  12. Comprehension demands modulate re-reading, but not first-pass reading behavior

    Several studies have examined effects of explicit task demands on eye movements in reading. However, there is relatively little prior research investigating the influence of implicit processing demands. In this study, processing demands were... mehr

     

    Several studies have examined effects of explicit task demands on eye movements in reading. However, there is relatively little prior research investigating the influence of implicit processing demands. In this study, processing demands were manipulated by means of a between-subject manipulation of comprehension question difficulty. Consistent with previous results from Wotschack and Kliegl, the question difficulty manipulation influenced the probability of regressing from late in sentences and re-reading earlier regions; readers who expected difficult comprehension questions were more likely to re-read. However, this manipulation had no reliable influence on eye movements during first-pass reading of earlier sentence regions. Moreover, for the subset of sentences that contained a plausibility manipulation, the disruption induced by implausibility was not modulated by the question manipulation. We interpret these results as suggesting that comprehension demands influence reading behavior primarily by modulating a criterion for comprehension that readers apply after completing first-pass processing.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Psycholinguistik; Experimentelle Psychologie; Augenfolgebewegung; Textverstehen; Leseverstehen
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess