Ergebnisse für *

Es wurden 4 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

Sortieren

  1. Michelangelo's painting
    selected essays
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Preface and acknowledgments / Sheila Schwartz -- Introduction / Alexander Nagel -- Disconnections: the Doni Madonna and Leonardo's St. Anne -- The Sistine Deluge -- Who's who in The creation of Adam -- All about Eve -- A new Michelangelo -- Why... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    storniert
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 1086
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    280v

     

    Preface and acknowledgments / Sheila Schwartz -- Introduction / Alexander Nagel -- Disconnections: the Doni Madonna and Leonardo's St. Anne -- The Sistine Deluge -- Who's who in The creation of Adam -- All about Eve -- A new Michelangelo -- Why Michelangelo huddled those ancestors under that ceiling -- The Last Judgment as merciful heresy -- A corner of The Last Judgment -- The Last Judgment and environs -- The line of fate in Michelangelo's painting -- Michelangelo's last paintings

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Schwartz, Sheila (HerausgeberIn); Michelangelo (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226482262
    Schriftenreihe: Essays by Leo Steinberg
    Schlagworte: Painting, Renaissance; Painting; Christian art and symbolism
    Weitere Schlagworte: Michelangelo Buonarroti (1475-1564)
    Umfang: XIV, 438 Seiten, Illustrationen
  2. Baroque
    Figures of Excess in Seventeenth-Century European Art and German Literature
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Wilhelm Fink Verlag, Paderborn

    What is the Baroque? Where did it come from and where did it go? Why do we have to ask these questions? Because art historians seem largely satisfied with their answers and most scholars of German literature are not satisfied, yet have stopped... mehr

    Zugang:
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What is the Baroque? Where did it come from and where did it go? Why do we have to ask these questions? Because art historians seem largely satisfied with their answers and most scholars of German literature are not satisfied, yet have stopped asking.This book discerns in the Baroque an aesthetic phenomenon that crosses both media and national boundaries in its celebration of excess and its disintegration of system, unity, and identity. The compositional principles and theoretical implications of the Baroque, as it first arose in Italian art, find expression in German poetics, drama, poetry, and narrative - expression accessible only through resolute close reading. Readings of Bernini, Borromini, Velázquez, Rubens, Fracanzano, and de Hooch precipitate readings of Opitz, Gryphius, Fleming, Zesen, Hoffmannswaldau, and Grimmelshausen, demonstrating that seventeenth-century German literature both is Baroque and confirms what the Baroque is

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846764008
    RVK Klassifikation: GH 1571
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schlagworte: Aesthetics; Architecture; Architektur; Ästhetik; Drama; Interdisciplinary; interdisziplinär; Lyrik; Malerei; Novel; Painting; Poetics; Poetik; Poetry; Roman; Sculpture; Skulptur; System
    Umfang: 1 Online-Ressource (399 Seiten), 73 b&w ills., 20 color ills
    Bemerkung(en):

    Wilhelm Fink

  3. La collection Emil Bührle
    Autor*in:
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Gallimard, [Paris]

    Le musée Maillol met à l'honneur la collection exceptionnelle de l'industriel Emil Georg Bührle (1890-1956) qui a rassemblé, entre 1936 et 1956, près de 600 oeuvres. Présenté pour la première fois en France (du 20 mars a u 21 juillet 2019), cet... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:2528:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 185948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 D 825
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69a/1351
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    295000 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Le musée Maillol met à l'honneur la collection exceptionnelle de l'industriel Emil Georg Bührle (1890-1956) qui a rassemblé, entre 1936 et 1956, près de 600 oeuvres. Présenté pour la première fois en France (du 20 mars a u 21 juillet 2019), cet ensemble d'une soixantaine de chefs-d'oeuvre parcourt plusieurs courants de l'art moderne : impressionnisme (Manet, Monet, Pissarro, Degas, Renoir, Sisley), postimpressionisme (Cézanne, Gauguin, Van Gogh, Toulouse-Lautrec), Nabis (Bonnard, Vuillard), Fauves (Braque, Derain, Vlaminck), Ecole de Paris (Modigliani), pour finir avec Picasso. Leur confrontation soulignera les liens et les filiations entre les courants artistiques à travers les époques, tout en illustrant l'apport personnel de chacun des peintres à l'histoire de l'art

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Gloor, Lukas (HerausgeberIn); Bührle, Emil Georg (SammlerIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782072846472; 9782072849206
    Weitere Identifier:
    9782072846472
    Schlagworte: Art; Painting; Painting, European
    Weitere Schlagworte: Bührle, Emil Georg (1890-1956)
    Umfang: 189 Seiten, Illustrationen, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Impressum: "Cet ouvrage est publié à l'occasion de l'exposition "La Collection Emil Bührle", présentée, en collaboration avec la Collection Emil Bührle, au musée Maillol, Paris, du 20 mars au 21 juillet 2019"

    Includes bibliographical references and index

  4. Thinking bodies - shaping hands
    "handeling" in art and theory of the late Rembrandtists
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Brill, Leiden

    Between formal and stylistic diversity-handeling in the art of the Rembrandtists -- Primacy of the hand -- Art materials -- Facets of handling the paint -- The iconicity of action. "Thinking Bodies - Shaping Hands focuses on the critical as well as... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:5773:
    keine Fernleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 12314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 290
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Between formal and stylistic diversity-handeling in the art of the Rembrandtists -- Primacy of the hand -- Art materials -- Facets of handling the paint -- The iconicity of action. "Thinking Bodies - Shaping Hands focuses on the critical as well as historical dimension of the handling of the brush and of the resulting appearance of colour on the painted surface in art and art theory from the middle of the 17th (above all from 1660) to the dawn of the 18th century in the Netherlands. More specifically, it deals with Rembrandt's last pupils such as Arent de Gelder. "Handeling" describes an active, embodied process that is connected to the motion of the hand with the brush or with any other kind of tool. This term, up to now not sufficiently appreciated in scholarly literature, seems to be fruitful in this context. It is not so much connected with the term "style", as with a prior step, which is equivalent to "manner". At the same time, its meaning in Dutch till today is "action". "Handeling" is an act that could be described as a "form-act". It focuses on Formgestaltung, in which these actions themselves are understood as processes. Examining the "Rembrandtist ideology of painting", this study attempts to reveal the embodied process of painting in the sense of a bodily articulation during the application of colour. This occurs within the productive tension between theory and practice"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789004353848
    Schriftenreihe: Studies in Netherlandish art and cultural history ; volume 15
    Schlagworte: Painting, Dutch; Brushwork; Color in art; Painting
    Umfang: XX, 355 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    "This book is a revised and translated version of 'Denkende Körper - Formende Hände. Handeling in Kunst und Kunsttheorie der Rembrandtisten', Berlin & Boston: Walter de Gruyter 2016" (Impressum)

    Includes bibliographical references and index

    Dissertation, Freie Universität Berlin, 2014