Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Language in late modernity
    interaction in an urban school
    Autor*in: Rampton, Ben
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.415.29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    IV-2 RAM-1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521812631; 9780521812634
    RVK Klassifikation: ES 150
    Schriftenreihe: Studies in interactional sociolinguistics ; 22
    Schlagworte: High school; Schülersprache; Soziolinguistik; Kommunikation; Englisch; Deutsch; Schule; Jugend
    Umfang: XVIII, 443 S.
  2. Language in late modernity
    interaction in an urban school
    Autor*in: Rampton, Ben
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    The study of teenagers in the classroom, and how they interact with one another and their teachers, can tell us a great deal about late-modern society. In this revealing account, Ben Rampton presents the extensive sociolinguistic research he carried... mehr

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    The study of teenagers in the classroom, and how they interact with one another and their teachers, can tell us a great deal about late-modern society. In this revealing account, Ben Rampton presents the extensive sociolinguistic research he carried out in an inner-city high school. Through his vivid analysis of classroom talk, he offers answers to some important questions: does social class still count for young people, or is it in demise? Are traditional authority relationships in schools being undermined? How is this affected by popular media culture? His study, which provides numerous transcripts and three extensive case studies, introduces a way of perceiving established ideas in sociolinguistics, such as identity, insecurity, the orderliness of classroom talk, and the experience of learning at school. In doing so, Rampton shows how work in sociolinguistics can contribute to some major debates in sociology, anthropology, cultural studies and education.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511486722
    RVK Klassifikation: ES 150
    Schriftenreihe: Studies in interactional sociolinguistics ; 22
    Schlagworte: High school; Schülersprache; Soziolinguistik; Kommunikation; Englisch; Deutsch; Schule; Jugend
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 443 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  3. Language in late modernity
    interaction in an urban school
    Autor*in: Rampton, Ben
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.415.29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521812631; 9780521812634
    RVK Klassifikation: ES 150
    Schriftenreihe: Studies in interactional sociolinguistics ; 22
    Schlagworte: High school; Schülersprache; Soziolinguistik; Kommunikation; Englisch; Deutsch; Schule; Jugend
    Umfang: XVIII, 443 S.