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  1. Necessary Luxuries
    Books, Literature, and the Culture of Consumption in Germany, 1770–1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, N.Y.

    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad—coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at... mehr

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    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad—coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at all, and was produced locally: the book. In Necessary Luxuries, Matt Erlin considers books and the culture around books during this period, focusing specifically on Germany where literature, and the fine arts in general, were the subject of soul-searching debates over the legitimacy of luxury in the modern world.Building on recent work done in the fields of consumption studies as well as the New Economic Criticism, Erlin combines intellectual-historical chapters (on luxury as a concept, luxury editions, and concerns about addictive reading) with contextualized close readings of novels by Campe, Wieland, Moritz, Novalis, and Goethe. As he demonstrates, artists in this period were deeply concerned with their status as luxury producers. The rhetorical strategies they developed to justify their activities evolved in dialogue with more general discussions regarding new forms of discretionary consumption. By emphasizing the fragile legitimacy of the fine arts in the period, Necessary Luxuries offers a fresh perspective on the broader trajectory of German literature in the late eighteenth and early nineteenth century, recasting the entire period in terms of a dynamic unity, rather than simply as a series of literary trends and countertrends

     

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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; Books and reading; Literarisches Leben; Verbraucherverhalten; Literaturproduktion; Literatur; Deutsch
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed Feb. 24, 2017)

  2. Werbeforschung
  3. Warum Sie diesmal wirklich keine Weihnachtsgeschenke kaufen sollten
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Verlag Antje Kunstmann GmbH, München

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    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Becker, Ulrike (Übersetzer)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783888976223
    Weitere Identifier:
    9783888976223
    Schlagworte: Konsumtheorie; Verbraucherverhalten; Wohlfahrtstheorie; Geschenk
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Produktgruppe)EBOOK: Epub; (VLB-WN)9191
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  4. Necessary Luxuries
    Books, Literature, and the Culture of Consumption in Germany, 1770–1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

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    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431; 0801470439
    Weitere Identifier:
    9780801470431
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Verbraucherverhalten; Leseverhalten; Literaturproduktion; Literarisches Leben
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LIT004170; (BISAC Subject Heading)HIS014000: HIS014000 HISTORY / Europe / Germany; (BISAC Subject Heading)LIT007000: LIT007000 LITERARY CRITICISM / Books & Reading; (BIC subject category)DS: Literature: history & criticism
    Umfang: Online-Ressource, 280 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  5. Klima, Krankheiten und andere Katastrophen - Tipps für einfachen Klimaschutz die Geld sparen, Autismus, Klimawandel, Greenwashing, Burn-Out, Second-Hand
    oder Der Sommer als Jule kam
    Autor*in: Horst, Rolf
    Erschienen: 2023
    Verlag:  tredition, Hamburg

  6. Automobile Erlebniswelten als Kommunikationsmittel
    Eine verhaltenswissenschaftliche Analyse am Beispiel des Premiummarktes in Deutschland und Singapur
    Erschienen: 2010
    Verlag:  VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Für den Aufbau und die Pflege des Images, für die Bildung von Vertrauen sowie für die Bindung bestehender und die Gewinnung neuer Kunden schaffen markenadäquate Präsentationen repräsentative Kommunikationsplattformen im dreidimensionalen Raum.... mehr

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    Für den Aufbau und die Pflege des Images, für die Bildung von Vertrauen sowie für die Bindung bestehender und die Gewinnung neuer Kunden schaffen markenadäquate Präsentationen repräsentative Kommunikationsplattformen im dreidimensionalen Raum. Entsprechend setzen internationale Unternehmen Markenerlebniswelten vermehrt als Kommunikationsmittel ein. Franziska von Massenbach sieht die Automobilindustrie als treibende Kraft bei der Konkretisierung und Implementierung dieses Instruments. Am Beispiel von Mercedes-Benz wird das Phänomen der Markenerlebniswelten am Point of Sale auf internationaler Ebene hinsichtlich ihrer Auswirkungen auf die Zufriedenheit und das Konsumentenverhalten untersucht.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783531915760
    RVK Klassifikation: GC 1040
    DDC Klassifikation: Management und unterstützende Tätigkeiten (650); Handel, Kommunikation, Verkehr (380)
    Schriftenreihe: Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation ; v.14
    Schlagworte: Kraftfahrzeugindustrie; Point of sale; Warenpräsentation; Verbraucherverhalten; Erlebnismarketing; Interkulturelles Management
    Umfang: 1 Online-Ressource (315 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  7. Necessary Luxuries
    Books, Literature, and the Culture of Consumption in Germany, 1770-1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; [ProQuest], [Ann Arbor, Michigan]

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431
    Weitere Identifier:
    9780801470431
    RVK Klassifikation: GK 1052
    DDC Klassifikation: Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Verbraucherverhalten; Leseverhalten; Literaturproduktion; Literarisches Leben
    Umfang: 1 Online-Ressource (281 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  8. Necessary luxuries
    books, literature, and the culture of consumption in Germany, 1770/1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell University Press and Cornell University Library, Ithaca, NY

    Zugang:
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  9. Necessary luxuries
    books, literature, and the culture of consumption in Germany, 1770/1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell University Press and Cornell University Library, Ithaca, NY ; JSTOR, New York

    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad--coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad--coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at all, and was produced locally: the book. In Necessary Luxuries, Matt Erlin considers books and the culture around books during this period, focusing specifically on Germany where literature, and the fine arts in general, were the subject of soul-searching debates over the legitimacy of luxury in the modern world. Building on recent work done in the fields of consumption studies as well as the New Economic Criticism, Erlin combines intellectual-historical chapters (on luxury as a concept, luxury editions, and concerns about addictive reading) with contextualized close readings of novels by Campe, Wieland, Moritz, Novalis, and Goethe. As he demonstrates, artists in this period were deeply concerned with their status as luxury producers. The rhetorical strategies they developed to justify their activities evolved in dialogue with more general discussions regarding new forms of discretionary consumption. By emphasizing the fragile legitimacy of the fine arts in the period, Necessary Luxuries offers a fresh perspective on the broader trajectory of German literature in the late eighteenth and early nineteenth century, recasting the entire period in terms of a dynamic unity, rather than simply as a series of literary trends and countertrends.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431; 0801470439
    RVK Klassifikation: GK 1052
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020)
    Schriftenreihe: Signale
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Verbraucherverhalten; Leseverhalten; Literaturproduktion; Literarisches Leben
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Automobile Erlebniswelten als Kommunikationsmittel
    Eine verhaltenswissenschaftliche Analyse am Beispiel des Premiummarktes in Deutschland und Singapur
    Erschienen: 2009
    Verlag:  VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden ; Springer International Publishing AG, Cham

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783531915760; 3531915762
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: GC 1040
    DDC Klassifikation: Management und unterstützende Tätigkeiten (650); Handel, Kommunikation, Verkehr (380)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2009
    Schriftenreihe: Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation
    Schlagworte: Kraftfahrzeugindustrie; Point of sale; Warenpräsentation; Verbraucherverhalten; Erlebnismarketing; Interkulturelles Management
    Umfang: 1 Online-Ressource (314 Seiten), 44 Abb.
  11. Digital Participatory Culture and the TV Audience
    Everyone’s a Critic
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  12. Necessary luxuries
    books, literature, and the culture of consumption in Germany, 1770/1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014; © 2014
    Verlag:  Cornell University Press and Cornell University Library, Ithaca, NY

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
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    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431; 0801470439; 9780801453045; 0801453046; 9780801479403; 0801479401
    Schriftenreihe: Signale (Ithaca, N.Y.)
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / Books & Reading; Books and reading; Intellectual life; LITERARY CRITICISM / European / German; Geschichte; Books and reading; Books and reading; Literarisches Leben; Verbraucherverhalten; Literaturproduktion; Literatur; Deutsch
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    :

  13. Necessary luxuries
    books, literature, and the culture of consumption in Germany ; 1770 - 1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca, NY ; Oxford University Press, Oxford

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801453045; 9780801479403
    RVK Klassifikation: GK 1052
    DDC Klassifikation: Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Signale. modern German letters, cultures and thought
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Verbraucherverhalten; Leseverhalten; Literaturproduktion; Literarisches Leben
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 263 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [243] - 257

  14. Necessary Luxuries
    Books, Literature, and the Culture of Consumption in Germany, 1770–1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, N.Y.

    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad—coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
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    Universitätsbibliothek Passau
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    The consumer revolution of the eighteenth century brought new and exotic commodities to Europe from abroad—coffee, tea, spices, and new textiles to name a few. Yet one of the most widely distributed luxury commodities in the period was not new at all, and was produced locally: the book. In Necessary Luxuries, Matt Erlin considers books and the culture around books during this period, focusing specifically on Germany where literature, and the fine arts in general, were the subject of soul-searching debates over the legitimacy of luxury in the modern world.Building on recent work done in the fields of consumption studies as well as the New Economic Criticism, Erlin combines intellectual-historical chapters (on luxury as a concept, luxury editions, and concerns about addictive reading) with contextualized close readings of novels by Campe, Wieland, Moritz, Novalis, and Goethe. As he demonstrates, artists in this period were deeply concerned with their status as luxury producers. The rhetorical strategies they developed to justify their activities evolved in dialogue with more general discussions regarding new forms of discretionary consumption. By emphasizing the fragile legitimacy of the fine arts in the period, Necessary Luxuries offers a fresh perspective on the broader trajectory of German literature in the late eighteenth and early nineteenth century, recasting the entire period in terms of a dynamic unity, rather than simply as a series of literary trends and countertrends

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; Books and reading; Literarisches Leben; Verbraucherverhalten; Literaturproduktion; Literatur; Deutsch
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed Feb. 24, 2017)

  15. Necessary luxuries
    books, literature, and the culture of consumption in Germany, 1770-1815
    Autor*in: Erlin, Matt
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801470431
    Schriftenreihe: Signale
    Schlagworte: Leseverhalten; Deutsch; Literaturproduktion; Literarisches Leben; Verbraucherverhalten; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 264 Seiten)
  16. Umwelt-, Klima- und Konsumgeschichte
    Fallstudien zu Süddeutschland, Österreich und der Schweiz. Unter Mitarbeit von Lisa Bauereisen und Christoph Gunkel.
  17. Ein Kommentarvergleich. Exemplarische Themen aus Literaturwissenschaft und Medienbildung
    Autor*in:
    Erschienen: 2024
    Verlag:  GRIN Verlag, München

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    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783389000335
    Weitere Identifier:
    9783389000335
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Verbraucherverhalten
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; Journalistischer Kommentar;vergleichende Literatur; Germanistik - Komparatistik, Vergleichende Literaturwissenschaft; (VLB-WN)9563: Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 19 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten