Ergebnisse für *

Es wurden 4 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

Sortieren

  1. Mythic masks in self-reflexive poetry
    a study of Pan and Orpheus
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Univ. of North Carolina Pr., Chapel Hill u.a.

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0807870625
    RVK Klassifikation: EC 8230
    Schriftenreihe: University of North Carolina <Chapel Hill, NC>: University of North Carolina studies in comparative literature ; 62.
    Schlagworte: Mythologie grecque - Dans la littérature; Poésie - Thèmes, motifs; Symbolisme (mouvement littéraire); Orpheus (Greek mythology) in literature; Pan (Greek deity) in literature; Poetry; Poets in literature; Literatur
    Weitere Schlagworte: Orphée <mythologie grecque> - Dans la littérature; Pan <divinité grecque> - Dans la littérature; Pierrot <personnage fictif>; Orpheus Fiktive Gestalt (ca. 6.-5. Jh. v. Chr.); Pan
    Umfang: IX, 186 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 171 - 180

  2. The madness of vision
    on baroque aesthetics
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Ohio University Press, Athens, Ohio

    "Christine Buci-Glucksmann's The Madness of Vision is one of the most influential studies in phenomenological aesthetics of the baroque. Integrating the work of Merleau-Ponty with Lacanian psychoanalysis, Renaissance studies in optics, and... mehr

    Universitätsbibliothek Hildesheim
    PHI 151 : B74
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Christine Buci-Glucksmann's The Madness of Vision is one of the most influential studies in phenomenological aesthetics of the baroque. Integrating the work of Merleau-Ponty with Lacanian psychoanalysis, Renaissance studies in optics, and twentieth-century mathematics, the author asserts the materiality of the body and world in her aesthetic theory. All vision is embodied vision, with the body and the emotions continually at play on the visual field. Thus vision, once considered a clear, uniform, and totalizing way of understanding the material world, actually dazzles and distorts the perception of reality. In each of the nine essays that form The Madness of Vision Buci-Glucksmann develops her theoretical argument via a study of a major painting, sculpture, or influential visual image--Arabic script, Bettini's "The Eye of Cardinal Colonna," Bernini's Saint Teresa and his 1661 fireworks display to celebrate the birth of the French dauphin, Caravaggio's Judith Beheading Holofernes, the Paris arcades, and Arnulf Rainer's self-portrait, among others--and deftly crosses historical, national, and artistic boundaries to address Graciǹ's El Criticn̤; Monteverdi's opera Orfeo; the poetry of Hafiz, John Donne, and Baudelaire; as well as baroque architecture and Anselm Kiefer's Holocaust paintings. In doing so, Buci-Glucksmann makes the case for the pervasive influence of the baroque throughout history and the continuing importance of the baroque in contemporary arts"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Baker, Dorothy Zayatz (translator.); Buci-Glucksmann, Christine
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780821420195
    RVK Klassifikation: CC 6700
    Schriftenreihe: Series in continental thought ; 44
    Schlagworte: Aesthetics, Modern
    Umfang: XXII, 172 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Mythic masks in self-reflexive poetry
    a study of Pan and Orpheus
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Univ. of North Carolina Press, Chapel Hill, NC [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    95 8 74959
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 86/5693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F CF 1333
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    lit 770:o74/b15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    QA1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    L 800 0525 648
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0807870625
    RVK Klassifikation: EC 6341
    Schriftenreihe: University of North Carolina studies in comparative literature ; 62
    Umfang: IX, 186 S.
  4. America's gothic fiction
    the legacy of Magnalia Christi Americana
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    "We have seen strange things to day": the history and artistry of Cotton Mather's remarkables -- "A wilderness of error": Edgar Allan Poe's revision of providential tropes -- Cotton Mather as the "old New England grandmother": Harriet Beecher Stowe... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 826 mat 7/930
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2007 A 14454
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F VS 1759
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    PG 532.082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HS 4505 B167
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "We have seen strange things to day": the history and artistry of Cotton Mather's remarkables -- "A wilderness of error": Edgar Allan Poe's revision of providential tropes -- Cotton Mather as the "old New England grandmother": Harriet Beecher Stowe and the female historian -- Nathaniel Hawthorne and the "singular mind" of Cotton Mather -- "The story was in the gaps": Catharine Maria Sedgwick and Edith Wharton

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814210604; 9780814291443
    RVK Klassifikation: HS 4505
    Schlagworte: Puritan movements in literature; Horror tales, American; Gothic revival (Literature); Religion and literature; National characteristics, American, in literature; American fiction; Religion and literature; Puritan movements in literature; Horror tales, American; Gothic revival (Literature); Religion and literature; National characteristics, American, in literature
    Weitere Schlagworte: Mather, Cotton (1663-1728): Magnalia Christi Americana; Mather, Cotton (1663-1728); Mather, Cotton 1663-1728; Mather, Cotton 1663-1728
    Umfang: VIII, 161 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. ) and index

    "We have seen strange things to day" : the history and artistry of Cotton Mather's remarkables -- "A wilderness of error" : Edgar Allan Poe's revision of providential tropes -- Cotton Mather as the "old New England grandmother" : Harriet Beecher Stowe and the female historian -- Nathaniel Hawthorne and the "singular mind" of Cotton Mather -- "The story was in the gaps" : Catharine Maria Sedgwick and Edith Wharton