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  1. Code-Switching in Bilingual Children
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Springer, Dordrecht

    This volume demonstrates that mixed utterances in young bilinguals can be analyzed in the same way as adult code-switching. It provides new insights not only in the field of code-switching and of language mixing in young bilinguals, but also in... mehr

    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
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    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    This volume demonstrates that mixed utterances in young bilinguals can be analyzed in the same way as adult code-switching. It provides new insights not only in the field of code-switching and of language mixing in young bilinguals, but also in issues concerning general questions on linguistic theory which are difficult to be answered with monolingual data. The goal of this volume is to prove that mixed utterances in young bilinguals can be analyzed in the same way as adult code-switching. Analyzing a rich corpus of spontaneous child data, the author provides detailed empirical evidence for latest minimalist assumptions on the architecture of mind and confirms that code-switching is only constrained by the two grammars of the languages involved. The data show that the quantity of mixing in children depends on an individual choice rather than on language development, language dominance, or other factors. Besides critically reviewing the literature on language mixing in children and adults, this work offers a thorough grammatical analysis of the code-switching data of five Italian/German children. The book provides new insights not only in the field of code-switching and of language mixing in young bilinguals, but also in issues concerning general questions on linguistic theory which are difficult to be answered with monolingual data.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781402057847
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 920 ; ER 930 ; ES 930
    Schriftenreihe: Studies in Theoretical Psycholinguistics ; 37
    Schlagworte: Linguistics; Psycholinguistics; Applied linguistics; Germanic languages; Romance languages
    Umfang: Online-Ressource, v.: digital
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Front Matter; Bilingualism and Bilingual First Language Acquisition; Early mixing; The theoretical framework; Code-switching; Data; The analysis of early mixing; The analysis of code-switching; Findings and conclusions; Back Matter

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  2. Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung
    Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen
  3. Einführung in die Mehrsprachigkeitsforschung
    Deutsch, Französisch, Italienisch
    Erschienen: [2007]
    Verlag:  Gunter Narr Verlag, Tübingen ; Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
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    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Beteiligt: Kupisch, Tanja (Verfasser); Schmitz, Katrin (Verfasser); Cantone, Katja F. (Verfasser)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823373551
    RVK Klassifikation: ES 132 ; HD 208 ; ER 930 ; HD 245
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 2. durchgesehene und aktualisierte Auflage
    Schriftenreihe: Narr Studienbücher
    Schlagworte: Spracherwerb; Zweisprachigkeit; Erhebungsverfahren; Italienisch; Deutsch; Kleinkind; Französisch
    Umfang: 1 Online-Ressource (251 Seiten), Diagramme