Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 6 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

Sortieren

  1. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  2. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Kunstgeschichte/Städelbibliothek und Islamische Studien
    03/LH 65829 K16 C5
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: LH 65829 ; LH 61040 ; EC 8795
    Schlagworte: Computerkunst; Farbgestaltung; Kunst; Neue Medien
    Umfang: 343 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 313 - 327

  3. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6570:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 161438
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  4. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Fkc 0010
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 8795 K16
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736; 9780226002873
    Weitere Identifier:
    9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Literatur; Moderne; Internetliteratur; ; Medienkunst; Farbe <Motiv>; Geschichte 1950-1999;
    Umfang: 343 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. High-tech trash
    glitch, noise, and aesthetic failure
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    Introduction : "Welcome to the failure age" -- Colors of error : from Plato to digital signal processing -- Avant-garde glitch : red noise, purple haze, black box -- Color as signal/noise -- Visual noise in the new photography -- Chroma glitch : data... mehr

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Pe 7807
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 61100 K16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : "Welcome to the failure age" -- Colors of error : from Plato to digital signal processing -- Avant-garde glitch : red noise, purple haze, black box -- Color as signal/noise -- Visual noise in the new photography -- Chroma glitch : data as style -- The X-ray sublime -- Landscape as data : from the classical to the consumer-mathematical -- Postscript : miraculous plastic's retrograde sublime. "High-Tech Trash: Glitch, Noise, and Aesthetic Failure maps an archaeology of failure in a culture seemingly ill-equipped to deal with it. To better understand failure, Kane argues, we must abstract from our subjective, personal disappointments and see them as meaningful symbols of a broader human struggle. By connecting twenty-first century digital aesthetics to critical issues in the history of high-tech, the book elucidates what it means to be an error-prone, fallible human in an age of hyper technology; to fail again and again without recourse to anything but repetition"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520340145
    Schriftenreihe: Rhetoric and public culture: history, theory, critique ; 1
    Schlagworte: Glitch art; Art and technology; Art and technology; Failure (Psychology) in art; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: xiii, 234 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago and London

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226002736; 9780226002873
    RVK Klassifikation: EC 8795
    Schlagworte: Computerkunst; Chromatik; Algorithmus; Ästhetik; Ästhetik; Computergrafik; Algorithmus; Farbgestaltung; Computerkunst; Kunst; Farbcodierung; Neue Medien; Medienkunst; Farbe; Chromatik
    Umfang: 343 S., zahlr. Ill., graph. Darst., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became code -- Chromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age