Ergebnisse für *

Es wurden 11 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

Sortieren

  1. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt, M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631607916
    Weitere Identifier:
    9783631607916
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; Bd. 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Keywords)language learning motivation; (Keywords)higher education; (Keywords)languages in tertiary education; (Keywords)language learning in universities; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400; (DNB-Sachgruppen)830; (VLB-WN)1561: Hardcover, Softcover / Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)DS; (BIC subject category)JNK; (BIC subject category)JNKC; (Publisher’s own category code)07.02.01: Pädagogik; Bildungsplanung; (Publisher’s own category code)07.05.03: Pädagogik; Curriculum-Forschung, -Entwicklung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)15.01.10: Germanistik; Literaturdidaktik; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU008000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)LIT004170; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA
    Umfang: 190 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Motives for Studying German in Australia
    Re-examining the Profile and Motivation of German Studies Students in Australian Universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653010923
    Weitere Identifier:
    9783653010923
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)DS; (BIC subject category)JNK; (BIC subject category)JNKC; (Publisher’s own category code)07.02.01: Pädagogik; Bildungsplanung; (Publisher’s own category code)07.05.03: Pädagogik; Curriculum-Forschung, -Entwicklung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)15.01.10: Germanistik; Literaturdidaktik; (VLB-WN)9561; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU008000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)LIT004170; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA; (Keywords)language learning motivation; (Keywords)higher education; (Keywords)languages in tertiary education; (Keywords)language learning in universities; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400; (DNB-Sachgruppen)830
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  3. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 823663
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    360590
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    32/134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631607916; 3631607911
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft = ; Bd. 84
    Schlagworte: German philology; German language; Education, Higher; Motivation in education
    Umfang: 190 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Serientitel engl.: Duisburg papers on research in language and culture

    Originally presented as the author's thesis. - Includes bibliographical references

  4. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German Studies students in Australian universities
    Erschienen: c2011
    Verlag:  Peter Lang, Frankfurt am Main

    The last comprehensive study of the motives for studying German in Australia was conducted in the late 1980s. The main objective of this thesis is not only to fill the gap of recent data but at the same time to analyse the new data in the context of... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    The last comprehensive study of the motives for studying German in Australia was conducted in the late 1980s. The main objective of this thesis is not only to fill the gap of recent data but at the same time to analyse the new data in the context of relevant theories of language learning motivation. The data analysis focuses on students' demographic backgrounds, their motivation to learn German, and on their expectations towards course content. Where possible, the new data is compared with former studies in order to investigate what changes have occurred over the last two decades. It will be s

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653010923
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft = ; Bd. 84
    Umfang: 190 p., ill., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Originally presented as the author's thesis

    Includes bibliographical references

    Table of Contents; List of Tables 13; List of Figures 15; List of Abbreviations 17; Chapter 1 Introduction 19; 1.1 The rationale for this thesis 19; 1.2 Overview of chapters 21; Chapter 2 German Studies in Australian Universities: From its Beginnings to the 21st Century 25; 2.1 Introduction 25; 2.2 The beginnings of German in Australian universities 25; 2.3 The first half of the 20th century 27; 2.4 From 1945 until the 1960s 27; 2.5 The 1970s and 1980s 29; 2.6 The 1990s 30; 2.7 The new millennium 31; 2.8 German Studies at the beginning of the 21st century 33

    2.8.1 Amalgamations of disciplines 332.8.2 Beginners' courses 33; 2.8.3 Electives: from 'Language and Literature' to German Studies 34; 2.8.4 Alliances with other disciplines 36; 2.9 Summary 36; Chapter 3 A Review of Former Surveys on German Studies Students in Australia and Relevant Models of Language Learning Motivation 39; 3.1 Introduction 39; 3.2 A review of former surveys on the profile and language learning motivation of Australian university students learning German 40; 3.2.1 A general overview of the three studies 40; 3.2.1.1 Objectives 40; 3.2.1.2 Survey instruments 41

    3.2.1.3 Participants, data collection and analysis 423.2.2 The main results of the three studies 43; 3.2.2.1 Demographic information 44; 3.2.2.2 German ancestry 44; 3.2.2.3 Previous language study 44; 3.2.2.4 Previous visits to a Germanspeaking country 44; 3.2.2.5 Career objectives 45; 3.2.2.6 Preferred language skills 45; 3.2.2.7 Motives for studying German 45; 3.2.3 Critique of the three studies 47; 3.3 A review of relevant models of motivation in language learning 49; 3.3.1 What is language learning motivation? 49; 3.3.2 The concept of integrative and instrumental motivation 50

    3.3.3 Critique of Gardner's model 533.3.3.1 Confusing terminology 54; 3.3.3.2 Dominance of integrative and instrumental orientation 54; 3.3.3.3 Ambiguity of integrative and instrumental orientation 55; 3.3.3.4 Too much focus on the role of integrative orientation 55; 3.3.3.5 Second language vs. foreign language learning 55; 3.3.3.6 Integrative motivation in a global world 56; 3.3.3.7 Motivation is important, not orientations 56; 3.3.3.8 Motivation is not static but dynamic 57; 3.3.4 The process model of language learning motivation 57; 3.3.5 Critique summary 58

    3.4 Scope for a new theoretically informed study 593.4.1 What is the profile of the current population of Australian German Studies students? 60; 3.4.2 What are the reasons of Australian university students for studying German? 60; 3.4.3 What expectations do Australian university students have with regard to their German courses? 62; 3.5 Summary 63; Chapter 4 Methodology 65; 4.1 Introduction 65; 4.2 Methodological approach 65; 4.3 Questionnaire design 66; 4.4 Participants and data collection 71; 4.5 Data analysis 73; 4.6 Summary 74

    Chapter 5 The Profile of Australian German Studies Students 77

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  5. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631607916; 3631607911
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft = ; Bd. 84
    Schlagworte: German philology; German language; Education, Higher; Motivation in education
    Umfang: 190 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Serientitel engl.: Duisburg papers on research in language and culture

    Originally presented as the author's thesis. - Includes bibliographical references

  6. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian Universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783631607916
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Umfang: 190 S., graph. Darst.
  7. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German Studies students in Australian universities
    Erschienen: c2011
    Verlag:  Peter Lang, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3631607911; 9783631607916; 9783653010923
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; Bd. 84
    Schlagworte: Deutsch; German philology; German language; Education, Higher; Motivation in education; Germanistikstudium; Motivation
    Umfang: 190 p.
    Bemerkung(en):

    Originally presented as the author's thesis

    Includes bibliographical references

  8. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek Landau
    deu 267-17
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783631607916
    Weitere Identifier:
    9783631607916
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Umfang: 190 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Motives for Studying German in Australia
    Re-examining the Profile and Motivation of German Studies Students in Australian Universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653010923
    Weitere Identifier:
    9783653010923
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)DS; (BIC subject category)JNK; (BIC subject category)JNKC; (Publisher’s own category code)07.02.01: Pädagogik; Bildungsplanung; (Publisher’s own category code)07.05.03: Pädagogik; Curriculum-Forschung, -Entwicklung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)15.01.10: Germanistik; Literaturdidaktik; (VLB-WN)9561; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU008000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)LIT004170; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA; (Keywords)language learning motivation; (Keywords)higher education; (Keywords)languages in tertiary education; (Keywords)language learning in universities; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400; (DNB-Sachgruppen)830
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  10. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt, M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631607916
    Weitere Identifier:
    9783631607916
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; Bd. 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Keywords)language learning motivation; (Keywords)higher education; (Keywords)languages in tertiary education; (Keywords)language learning in universities; (DNB-Sachgruppen)370; (DNB-Sachgruppen)400; (DNB-Sachgruppen)830; (VLB-WN)1561: Hardcover, Softcover / Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)DS; (BIC subject category)JNK; (BIC subject category)JNKC; (Publisher’s own category code)07.02.01: Pädagogik; Bildungsplanung; (Publisher’s own category code)07.05.03: Pädagogik; Curriculum-Forschung, -Entwicklung; (Publisher’s own category code)12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; (Publisher’s own category code)12.04.05: Sprachwissenschaft, Linguistik; Soziolinguistik; (Publisher’s own category code)12.10: Sprachwissenschaft, Linguistik; Fremdsprachendidaktik; (Publisher’s own category code)15.01.10: Germanistik; Literaturdidaktik; (BISAC Subject Heading)EDU002000; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BISAC Subject Heading)EDU008000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)LIT004170; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)CFB; (BIC subject category)CJA
    Umfang: 190 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Motives for studying German in Australia
    re-examining the profile and motivation of German studies students in Australian Universities
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.621.26
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631607916; 3631607911
    Weitere Identifier:
    9783631607916
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 84
    Schlagworte: Germanistikstudium; Motivation; Universität; Deutsch; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 190 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Diss.