Ergebnisse für *

Es wurden 14 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

Sortieren

  1. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander (Herausgeber); Zyngier, Sonia (Sonstige); Barnbrook, Geoff (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027203533
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; 48
    Schlagworte: Corpora (Linguistics); Korpus <Linguistik>
    Umfang: XVI, 256 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  J. Benjamins Pub., Amsterdam [u.a.] ; [ProQuest], [Ann Arbor, Michigan]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander; Zyngier, Sonia; Barnbrook, Geoff
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027283931
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; v. 48
    Schlagworte: Korpus <Linguistik>
    Umfang: xvi, 256 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  J. Benjamins Pub., Amsterdam [u.a.] ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Perspectives on Corpus Linguistics is a collection of interviews with fourteen well-known researchers in the field of linguistics. Each interview consists of a set of ten questions: the first seven are common to all contributors while the last three... mehr

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe

     

    Perspectives on Corpus Linguistics is a collection of interviews with fourteen well-known researchers in the field of linguistics. Each interview consists of a set of ten questions: the first seven are common to all contributors while the last three are connected to the research experience of each guest. In the general questions, the invited scholars explore (sometimes controversial) topics such as the concept of representativeness, the role of intuition and the status of Corpus Linguistics. In the specific questions, they provide a thorough discussion of materials and methods in corpus.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander; Zyngier, Sonia; Barnbrook, Geoff
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027283931; 9027283931; 9027203539; 9789027203533
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; v. 48
    Schlagworte: Korpus <Linguistik>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 256 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.697.40
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Spr AF 0012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Germanistik I / Kulturanthropologie und Germanistik II
    I 430 - P 73
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 ES 900 V614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 ES 900 V614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander (Hrsg.); Zyngier, Sonia (Hrsg.); Barnbrook, Geoff (Hrsg.); Aston, Guy (Interviewter); Baker, Paul (interviewter); Sardinha, Tony Berber (interviewter); Conrad, Susan (interviewter); Davies, Mark (interviewter); Gries, Stefan Thomas (interviewter); Hyland, Ken (interviewter); Johansson, Stig (interviewter); Laviosa, Sara (interviewter); Leech, Geoffrey N. (interviewter); Louw, William (interviewter); Sampson, Geoffrey (interviewter); Scott, Mike (interviewter); Swales, John (interviewter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9027203539; 9789027203533
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; 48
    Schlagworte: Korpus <Linguistik>
    Umfang: XVI, 256 S., graph. Darst., 25x16 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. Scientific methods for the humanities
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 847059
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 058.6/222
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2016/3028
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    20.70 * 30.1
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    P T-Allg 647
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2012/6439
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    12: 0/62
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    AG/250/2284
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    PHI 813 : P18
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1300 V273
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BER 6148-356 9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Ssyn 6.0 6933 838
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hakemulder, Frank; Zyngier, Sonia
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027233479; 9789027233486
    RVK Klassifikation: EC 2410 ; EC 1300 ; LB 33000 ; AK 25000
    Schriftenreihe: Linguistic approaches to literature ; 13
    Schlagworte: Science and the humanities; Interdisciplinary approach to knowledge; Humanities; Science; Digital Humanities
    Umfang: XXII, 328 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Scientific methods for the humanities
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hakemulder, Frank; Zyngier, Sonia
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027233479; 9789027233486
    RVK Klassifikation: EC 1300 ; EC 2410
    Schriftenreihe: Linguistic approaches to literature ; 13
    Schlagworte: Digital Humanities
    Umfang: XXII, 328 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Scientific methods for the humanities
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hakemulder, Frank (VerfasserIn); Zyngier, Sonia (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027274670
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1300 ; EC 2410
    Schriftenreihe: Linguistic approaches to literature ; volume 13
    Schlagworte: Digital Humanities
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 328 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander (Herausgeber); Zyngier, Sonia (Sonstige); Barnbrook, Geoff (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027203533
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; 48
    Schlagworte: Corpora (Linguistics); Korpus <Linguistik>
    Umfang: XVI, 256 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: [2011]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander; Zyngier, Sonia; Barnbrook, Geoff
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027203533; 9789027283931
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; volume 48
    Schlagworte: Corpora (Linguistics); Korpus <Linguistik>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 256 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Perspectives on corpus linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Institut für Linguistik, Abt. Allgemeine Sprachwissenschaft, Abt. Historisch-Vergleichende Sprachwissenschaft, Gemeinsame Bibliothek
    409/KB/11.09
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BFP3537
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Viana, Vander (Hrsg.); Zyngier, Sonia (Sonstige); Barnbrook, Geoff (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027203533; 9789027283931
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; 48
    Schlagworte: Corpora (Linguistics); Korpus <Linguistik>
    Umfang: XVI, 256 S., graph. Darst.
  11. Assessing intercultural competence in language teacher education
    Verlag:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    O presente artigo investiga o(s) conceito(s) de competência intercultural de alunos de graduação de cursos de formação de professores em inglês e alemão. Nesse sentido, graduandos do primeiro e quarto ano de inglês e alemão de uma universidade... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe

     

    O presente artigo investiga o(s) conceito(s) de competência intercultural de alunos de graduação de cursos de formação de professores em inglês e alemão. Nesse sentido, graduandos do primeiro e quarto ano de inglês e alemão de uma universidade federal do Rio de Janeiro responderam a duas versões de um questionário construído de tal forma que permitisse aos alunos formular indutivamente o que eles entendiam como competência intercultural e como eles poderiam auxiliar seus futuros alunos a desenvolver esta competência. As respostas foram submetidas à análise de conteúdo e os quatro grupos foram comparados. Os resultados mostram que os graduandos de inglês e alemão que participaram desta pesquisa apresentam perspectivas diversas sobre competência intercultural. Uma das razões pode ser atribuída à sua formação educacional. This paper investigates the concept(s) of intercultural competence held by undergraduate students from teacher education courses in English and German languages. To this end, first and fourth year undergraduates of English and German from a federal university in Rio de Janeiro answered two versions of a questionnaire designed to lead students to inductively formulate what they understood as intercultural competence and how they would help their future students develop this competence. Responses were submitted to content analysis and the four groups were compared. Results show that students of English and German who participated in this study hold different perspectives on intercultural competence and one of the reasons for that may be attributed to their educational background

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Beteiligt: Menezes, Danielle de Almeida (Verfasser); Zyngier, Sonia (Verfasser)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Pandaemonium Germanicum; São Paulo : Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Universidade de São Paulo, 1997-; Band 21, Heft 35 (2018), Seite 144-169; Online-Ressource

    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
  12. Directions in empirical literary studies
    in honor of Willie van Peer
    Autor*in:
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.148.69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Beteiligt: Zyngier, Sonia (Hrsg.); Van Peer, Willie (Gefeierter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9027233373; 9789027233370
    RVK Klassifikation: EC 1090
    Schriftenreihe: Linguistic approaches to literature ; 5
    Schlagworte: Literaturtheorie; Literaturkritik
    Umfang: XII, 357 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Assessing intercultural competence in language teacher education

    This paper investigates the concept(s) of intercultural competence held by undergraduate students from teacher education courses in English and German languages. To this end, first and fourth year undergraduates of English and German from a federal... mehr

     

    This paper investigates the concept(s) of intercultural competence held by undergraduate students from teacher education courses in English and German languages. To this end, first and fourth year undergraduates of English and German from a federal university in Rio de Janeiro answered two versions of a questionnaire designed to lead students to inductively formulate what they understood as intercultural competence and how they would help their future students develop this competence. Responses were submitted to content analysis and the four groups were compared. Results show that students of English and German who participated in this study hold different perspectives on intercultural competence and one of the reasons for that may be attributed to their educational background ; O presente artigo investiga o(s) conceito(s) de competência intercultural de alunos de graduação de cursos de formação de professores em inglês e alemão. Nesse sentido, graduandos do primeiro e quarto ano de inglês e alemão de uma universidade federal do Rio de Janeiro responderam a duas versões de um questionário construído de tal forma que permitisse aos alunos formular indutivamente o que eles entendiam como competência intercultural e como eles poderiam auxiliar seus futuros alunos a desenvolver esta competência. As respostas foram submetidas à análise de conteúdo e os quatro grupos foram comparados. Os resultados mostram que os graduandos de inglês e alemão que participaram desta pesquisa apresentam perspectivas diversas sobre competência intercultural. Uma das razões pode ser atribuída à sua formação educacional.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Interkulturelles Lernen; Lehrerbildung; Brasilien; Student; Spracherwerb; Fremdsprachenlernen; Sprachkompetenz
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/de/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  14. Assessing intercultural competence in language teacher education

    This paper investigates the concept(s) of intercultural competence held by undergraduate students from teacher education courses in English and German languages. To this end, first and fourth year undergraduates of English and German from a federal... mehr

     

    This paper investigates the concept(s) of intercultural competence held by undergraduate students from teacher education courses in English and German languages. To this end, first and fourth year undergraduates of English and German from a federal university in Rio de Janeiro answered two versions of a questionnaire designed to lead students to inductively formulate what they understood as intercultural competence and how they would help their future students develop this competence. Responses were submitted to content analysis and the four groups were compared. Results show that students of English and German who participated in this study hold different perspectives on intercultural competence and one of the reasons for that may be attributed to their educational background O presente artigo investiga o(s) conceito(s) de competência intercultural de alunos de graduação de cursos de formação de professores em inglês e alemão. Nesse sentido, graduandos do primeiro e quarto ano de inglês e alemão de uma universidade federal do Rio de Janeiro responderam a duas versões de um questionário construído de tal forma que permitisse aos alunos formular indutivamente o que eles entendiam como competência intercultural e como eles poderiam auxiliar seus futuros alunos a desenvolver esta competência. As respostas foram submetidas à análise de conteúdo e os quatro grupos foram comparados. Os resultados mostram que os graduandos de inglês e alemão que participaram desta pesquisa apresentam perspectivas diversas sobre competência intercultural. Uma das razões pode ser atribuída à sua formação educacional.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Hinweise zum Inhalt: kostenfrei
    Quelle: GiNDok
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Wissenschaftlicher Artikel
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Interkulturelles Lernen; Lehrerbildung; Brasilien; Student; Spracherwerb; Fremdsprachenlernen; Sprachkompetenz
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/de/deed.de

    ;

    info:eu-repo/semantics/openAccess